Gå til innhold

Kan man utsette ferie/feriepengene for 2009 til neste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen kan reglene for dette med ferie og feriepenger..

Jeg er delvis sykemeldt og har verken energi eller tid til å ta ferie.

Kan man få feriepengen man ahr spart opp i 2008 etter endt permisjon i 2010??

Takker for hjelp:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

det er noe du kan avtale med sjefen din om. jeg får ferie penger denne mnd. men ferie skal jeg ikke ha før i nov mnd. da får jeg vanelig lønning av jobben min...

Sjefen min vil ikke at jeg skal overføre noe ferie eller penger til neste år pga regnskapet og slikt.

håper du finner ut av det...

Skrevet

Du kan overføre noe av ferien din. Litt avhengig av hvilket regelverk som gjelder for din arbeidsplass. Vi har lov til å overføre 14 dager, men vi må søke om det.

Om du kan vente med å ta ut feriepenger, vet jeg ikke. Men jeg gjør som henne over: tar ut feriepenger nå og selve ferien senere. Da får jeg vanlig lønn.

Skrevet

Men hvis du ikke kan flytte ferien til neste år, har du vel lov til å ta ferien i år og bare forskyve permisjonen - har man ikke det da? Det har nemlig jeg tenkt å gjøre...

Skrevet

stemmer det ja! det skal jeg også gjøre.

feriepengene kan en jo ta ut og sette inn på en konto til neste år :)

Skrevet

ok, så hvis jeg forstår riktig - så kan jeg få feriepenger nå (i tillegg til sykepenger) spare dem til neste år så jeg har dem etter at permisjonstiden er over...??

Skrevet

hei lillemille,

det beste du kan gjøre for deg er å søke om å overføre 14 arbeidsdager til neste år, og ta ut det du har igjen av ferie nå før permisjonen. det du ikke tar ut i feriedager, mister du jo... så ta deg velfortjent ferie, og gå rett over i permisjon - det gjør jeg :-) Få feriepengene nå, sett de på sparekontoen og bruk de akkurat når du vil - men det kan jo være greit å spare på de til neste år så du har noe til den lange ferien dag ;-)

ha en god sommer!

:-)

Skrevet

hei

hvis du overfører feriepenger til neste år, må du huske å be dem trekke skatt av disse....hvis ikke får man baksmell!!(kan få)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...