Gemini7 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Huff, samboeren min ringte, han har klart å få jif spray (kjøkken eller bad) i øyenene!! Det svir visst noe helt vanvittig og han skyller som bare det med vann. Jeg ringte legevakten og de sa at 10-15 min skylling bør få ut det meste og om han fortsatt er irritert i øyet må han kontakte lege for øyedråper. Heldigvis sa hun at man "ikke forventer" varig øyeskade, bare forbigående irritasjon av øyet, ettersom sprayen ikke inneholder etsende stoffer, bare irriterende. Er det noen som har opplevd dette og kan berolige meg med at det gikk fint?? Herreguud, ser for meg det verste, skader på hornhinnen osv... På toppen av alt var han irritert på meg for at jeg hadde satt på låsen på sprayen, noe jeg gjorde for å sikre minstemor sine øyne. Han påsto det dannet seg vakuum da så han fikk den spruten midt i ansiktet. men skjønner jo ikke hvorfor han holdt den mot øynene, skulle vel se om den var tett el.l. Åh, håper det går bra..
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Du skal se det går bra. Hadde det vært stor fare for varig skade hadde nok legevakta bedt ham komme inn med en gang. Men hvis det ikke blir bra fort ville jeg slept med meg mannen til legen i morgen for en sjekk da.
Gemini7 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Uff ja, jeg håper dette går bra. Han var hjemme med vesla og har nå dratt m henne på lunsjmøte på jobb så jeg får ikke tak i ham heller for å høre hv det går. Usj, ekkelt med slikt.. Heldigvis jobber det en del leger på jobben hans så de kan kanskje skrive en resept om han trenger dråper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå