Gå til innhold

Liten mage til å være 27. uke!


Liz_86

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 27 uker på vei, og jeg føler enda jeg har veldig liten mage. Alle de jeg møter syns også jeg har liten til å være ca 7 mnd på vei. Jeg føler selv det ser ut som jeg kanskje er 5 mnd på vei, i forhold til de bildene jeg har sett av andre gravide. Jeg er førstegangsfødende, og jeg har hørt at det er normalt å ha ganske liten mage da. Merker også jeg blir fort bekymret for tia om det er noe som er galt med babyen.

Er det noen andre som også har liten mage til å være så langt på vei?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp...jeg også har det.Nå har jeg jo litt å ta av fra før men alle jeg møter sier...du har jo nesten ikke mage du.

Nja...har sett førstegangs med store mager også jeg,men jeg tror heller det kommer ann på kroppsfasong osv....vi er jo alle forskjellige og kan ikke sammenligne oss med hverandre.

 

Jeg føler meg i fin form og har det supert,derfor bekymrer jeg meg heller ikke....så lenge man har det fint med seg selv og prøver å ikke bekymre seg for mye..så går det nok bra med babyen.De ligger ganske så trygt inni magen din,veldig polstret....har sett hvordan den biten er....og det er ganske utrolige greier.

 

Det går nok kjempefint skal du se....når har du termin???

Ha et strålende svangerskap videre...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også førstegangsgravid og har heller ikke hatt noe særlig størrelse på magen.. jeg er 1,63 høy og hadde størrelse 36 før jeg ble gravid(vet ikke om det har noe å si men) det er først nå de siste to ukene at folk som ikke kjenner meg kan se at jeg er gravid.. og jeg er 29 fullgåtte uker i morgen. men det er jo ganske deilig å slippe å bli så veldig stor da :) men jeg må også si at jeg syns det er deilig at jeg endelig kan strutte med magen og stolt vise den frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liggi i kanten av det skribla området på symfysemålet hele tida. Er absolutt ikke stor, men er høy så det slår ikke så mye ut på sfmålet. Jeg har virkelig liten mage! Selvom det hjelper seg nå er det ingen som trur meg når jeg sier at jeg kun har 10 uker igjen til termin.. Det som er kjedelig er at jeg er en av tre gravide på jobb.. Jeg har kommet lengst, og det er fem uker forskjell ned til sistemann. Men begge de er større enn meg selvom de nå bare er 25 og 27 uker og jeg er i 31. Ikke noe morro! Og man blir ekstra bekymra når man hele tida får høre hvor liten man er.. Menmen.. Mest sannsynlig så er jo alt bra inni der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at det er flere som har det=)

Merker man fort blir litt bekymra når det er flere som sier "oi.. du var ikke stor til å være så langt på vei" =). Men det er sant det dere sier med at alle er jo forskjellige og har forskjellig fasong osv.. og man må jo egentlig bare nyte at man ikke er så veldig stor:)

Lykke til til dere også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er også førstegangs og har ikke spesielt stor mage. Tror kanskje det har noe med at jeg er høy (176cm) og litt bred over hoftene. Selv er jeg mest opptatt av om han rører på seg, blir litt stressa om han ikke har de vanlige bevegelsene om morgenen f.eks.

Men 7 måneder på vei? Jeg begynte på uke 30 dag og er bare ca. 6,5mnd på vei - regner vi ulikt? Jeg har termin 15/9 og tenker at 15/7 er jeg 7 måneder på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig inviduelt da. Jeg har selv veldig stor mage,ser ut som jeg skal føde når som helst:P jeg ligger 6 cm over gjennomsnittet på symfyseskjemaet.. og folk har spurt meg flere ganger om det er helt sikkert at det bare er en inni der..

Jeg er førstegangs og veldig høy (178) så tror ikke det har så mye og si..

 

Har ei vennine som er ei uke lenger på vei enn meg(jeg er i uke31) og hun har akkurat begynt å få mage,og hennes baby er gjennomsnittlig stor.

 

Så tror du heller skal slappe av å nyte at babyen rører seg og at du klarer å bøye deg og ta på sokker,snike deg forbi folk i feks.kø osv.:P

 

Nyt siste tiden som gravide nå alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo i uke 31 om to dager og har termin 3.september. Da kan vel ikke du være 30?? Du er kanskje i påbegynnende svangerskapsuke 30,men da er du bare 29 uker på vei..og babyen er 27 uker..

 

Et svangerskap er ca 10 mnd langt fordi man regner utifra når man hadde mensen sist,ikke da barnet ble unnfanget. Og hvis man deler svangerskapets uker opp i fire som de fleste velger å gjøre er det 10 mnd av 4 uker:P

 

Jeg regner mnd. fra da jeg hadde første dag med siste mens,så derfor sier jeg at jeg var sju mnd. på vei 21.juni:)

Men det er jo ikke 2 mnd igjen før 3.juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

her også.. 32 uker på vei og magen ser ikke så gravid ut. umulig å se hvis jeg har jakke på.. lengter etter en stor gravid mage. jeg vil at alle skal se om jeg er gravid!!! (istedenfor å stoppe meg på gata for å spørre om jeg vil smake en ny type øl)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...