Mamma til lille M&L Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Mathea skal begynne i barnehagen i august, og det nærmer seg med stormskritt. Problemet vårt er at hun ikke er så veldig gla i annen mat enn grøt og pupp. Hun spise grøt om morgenen og om kvelden, ellers går det bare i pupp, og gjerne ett fruktglass iløpet av dagen. Brødskive kaster hun opp av, og middagsglass spytter hun ut. Hun smaker på middagen vår, og det synes hun ofte er godt, men vil bare ha 5-6 biter, så er hun ferdig..Veksten er bra, og hun er blid og fornøyd, men vi må få gjort om litt på spisevanene siden puppen ikke vil være tilgjengelig hele dagen lenger... Er det noen som har noen tips om hvordan vi skal greie å trappe ned på puppingen?
Patetica fåkksi Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Hvor gammel er hun? Jeg trappa ned gradvis, helt til jeg slutta helt på 18mnd. dagen, da hadde det gått i litt morgen / litt kveld i ganske mange måneder, og resten var vanlig mat. Det er lettere for barna å trasse hvis det de vil ha er rett foran øynene på dem, mens når de er i barnehagen er de ofte så opptatt med andre ting at de ikke tenker på hva de savner.
Mamma til lille M&L Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2009 Hun er 8 og en halv mnd. Begynner i barnehagen når hun er 10mnd, så det er jo tidelig å slutte helt, men håper vi kan trappe ned slik at vi ammer morgen og kveld. Hvilken mat har du gitt? er så vanskelig når hun ikke vil spise hverken brødmat eller middag..
Patetica fåkksi Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Da frøkna var 9 mnd. (til hun ble 11-12 mnd.) ( i fjor sommer ) hadde hun en dame som passa på henne om dagen mens jeg jobba, og det var da hun begynte å spise mere annen mat og bry seg mindre om melk. Men når jeg henta henne etter jobb ville hun bare ha melk igjen Hun spiste igrunn det meste, barnevakten var en dame fra Irak så det var mye mat med krydder og smak, supper med ris, og hun spiste igrunn alt hun fikk servert. Det med brødskiver er en typisk norsk ting, og ikke alle barn er så glad i det.. Ris, kokte grønnsaker, pasta, frukt osv. er ofte populært.
Mamma til lille M&L Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2009 Tusen takk for svar Spørs om vi bare må prøve oss litt frem, mathea er også gla i ting som smaker litt (type pesto og hvitløk), men hun spiser bare ett par biter, så er hun fornøyd liksom. Det at hun ikke kan fordra middagsglass kan vel gjerne ha sammenheng med at hun liker smaker:) Barnehagen hun skal begynne i drives av to indiske damer, så det kan jo hende hun liker maten hun får der bedre Lov å håpe vertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå