Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Kan ikke si at jeg GLEDER meg til turen akkurat, men må man så må man osv;) Vi skal ta Bergensbanen over fjellet til Vestlandet, og har fått reservert plass til barnevogn foran setet. Men 7 timer er laaang tid da, og lurer litt på hvordan vi skal få aktivisert en aktiv og utålmodig liten flis så lenge...Og om hun i det hele tatt vil klare å sovne på det bråkete toget- det gjenstår vel å se.. Har de forresten mikro i stasjonsvogna, som man kan få låne til oppvarming av mat og vann? Og har dere noen lure tips til turen? (for det tror jeg trengs hehe;)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Oij, oij, lang tur! Har kanskje ikke nån tips, men vil ønske dæ lykke til!!! :-)) e ho veldig aktiv ellers, eller bruke ho sitte/ligge mye iro? :-) Tenke d kanskje e lettere me en rolig unge, enn en som e aktiv hele tia? E nåkk lurt å ha me leka ihvertfall :-P
ellynn Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Har ikke reist med tog med småen enda, men ville tatt med inn bæretøy. Så kan dere sjangle gjennom toget frem og tilbake hvis hun blir utålmodig. Jeg har babybjørn (uff, for en dårlig mor jeg er..., og den har reddet oss på sutrete ettermiddager, ute på shopping osv.
Mor Løvehjerte Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Hvis hun er av TV-slavesorten, så kan dere jo ha med laptop og vise henne Drømmehagen o.l. på den. Gjøre om vogna til lekegrind med leker som byttes ut med nye hver time. Du får ringe å spørre hva de har av oppvarmingsmuligheter, ellers får du satse på termosvann, og be om påfyll i kafeen. God tur! Syns dere er umåtelig tøffe som tar en sånn tur på strak arm! : ) Det er slikt som skaper minner, vet du! : )
LilleBjella Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Null problem. Vi har kjørt tog flere ganger, både da han var bitteliten og etter han ble mer aktiv. I familievognen har de eget lekerom. Så ta med et tepe og legg henne på gulvet. De har tv og sånn der, så om det er større barn med i vogna, kan det jo være at tv'en står på og at det blir litt trangt. Ellers er toget ganske søvndyssende. Monoton lyd og bevegelse, så du skal ikke se bort fra at hun sover mer enn vanlig. Så får du ta med deg manducaen og ta noen turer opp og ned i toget om hun blir veldig utålmodig. Bergensbanen har vel også ganske fin og stor restaurantvogn. Vet ikke om de har barnestoler, men ellers kan hun jo sitte på fanget. Kan være greit å gi maten et annet sted enn i setet, slik at hun får litt variasjon. Jeg ville ikke spilt musikk eller dvd på pc'en for henne. En stor stor uting å spille lyder når man ikke har øretelefoner på toget. Da tvinger man et stort antall ufrivillige passasjerer til å høre på.
barbalib har to fine gutter Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Da vi tok toget, ble jeg litt overrasket over "foran setet" ikke betydde at man kunne ha vogna rett framfor seg. Det var en slags barnevognparkering bak setet, så vi måtte stå for å rugge vogna. Ellers synes jeg bæresele var et godt tips!
LilleBjella Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Kommer litt an på hvilken retning setene er vendt. Vi har hatt vogn både foran og bak oss. En gang fikk vi til og med egen kupè! Med plass til vogna inni kupèen. DET var luksus det.
barbalib har to fine gutter Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Ja, de kupéene er geniale. Men jeg tror det bare er de gamle vognene som har dem. Uansett er det fint å reise med tog når man har baby, mye bedre enn bil, synes jeg!
AO3 Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 Du skal ikke se bort fra at det kan gå veldig bra! Jeg har tatt firetimers togturer med knerten flere ganger, og det har stort sett gått fint. En gang skrek han riktignok i ett kjør fra Fauske til Mo i Rana (det er ganske langt....), men trøst deg med at for det første er det du som mamma som er mest stresset i slike situasjoner, ikke de rundt deg... Og dessuten er de i barnevogna vant med skriking, så toleransegrensa er høy. Måten toget beveger seg på og lydene er faktisk perfekt til babysoving i vogna. Den rugger på seg på en helt perfekt måte. Knerten min sover ALDRI i vogna hvis den står i ro, men på toget kan han sove to timer i strekk i vogna! Bæresele er lurt å ha med seg. Toget rugger jo ganske mye på seg, så jeg synes det er en stor fordel å ha begge armene fri når man går på toget, slik at man kan ta for seg og unngå å falle med baby i armene...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2009 Ok, takk for tips og støtte;) Da HÅPER jeg at vi får plass til vogna FORAN setet, ikke bak, for her tror jeg det vil kreves heftig vugging og påpasselighet for å holde flisa sovende...For greit nok at toget i seg selv er søvndyssende rolig og monotont, men det er alt rundt jeg er litt mer bekymret for (hun våkner så lett av lyder for tida), som smelling av dører, høylytte medpassasjerer og høytalerstemmer. Men vi får bare ta det som det kommer, og håpe på det beste;) Familievogna hørtes jo genial ut, det må vi undersøke! Hadde jo vært toppers om vi kunne latt henne leke litt på gulvet der. Manducaen er allerede planlagt, og så får jeg ringe dem å høre om mikro.. Satser på å mate i sportsvogna, og håper det ikke blir altfor mye søl hehe!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. juni 2009 haha, stasjonsvogna ja- den var god...Skulle selvsagt stå restaurantvogna;) Flere med tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå