Gå til innhold

Kan man være allergisk mot mygg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får så sinnsyke reaskjoner etter myggbitt. Blir blemme på størrelse med en 5-kroning, og det klør i dagevis. Helt forferdelig å det klør... :-(

Er til vanlig allergisk mot pelsdyr, men det er jo lite pels på denne myggen da vil jeg tro? Går daglig på allergimedisner, men er det noe annet jeg kan ta for å dempe reaksjonene etter myggbitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan være alergisk mot myggestikk, kjenner en som er det,men tror ikke han bruker annet en vanlige alergimedisiner og kortison salve på stikket.

Skrevet

Kan man teste om man faktisk er det tro?

Men tak for tipset om kortison salve, det har jeg liggendes, men har ikke tenkt på at jeg kan smøre det på stikket...

Skrevet

Jeg får samme reaksjonen som deg på de 3-4 første stikkene hvert år, har vært sånn siden jeg var liten...Virker som kroppen deretter "venner seg til" giften, og de neste stikkene jeg får, er normale...Har egentlig aldri tenkt på at det går an å gjøre noe med det, jeg har bare smurt med kløestillende eller aloe vera....

Skrevet

Sønnen min har det også sånn, og i følge legen hans så kan man ikke bli allergisk mot mygg på det viset at man f. eks kan få astma/eksem/ anafylaktisk sjokk. Det er mer en overfølsomhet lokalt, men allergipiller hjelper han kjempegodt. Da får han helt alminnelige myggestikk istedetfor å hovne opp i halve armen når han får et stikk på håndleddet.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg er allergisk mot de myggestikk og gjoer som hun andre sa, tar allergimedisin og smoerer med kortisonsalve, eller antihistaminsalve.

Skrevet

Ja man kan være det. Både min datter og meg er det. Å seff så vrimler det av mygg rundt oss. Jeg blir nesten hysterisk da jeg får mygg inn i hytta da vi er der... For jeg vet hvordan myggstikkene blir.. Svære, stenharde klumper som værker. :-((( , men er jeg i tyrkia så får jeg ikke ett eneste myggstikk lenger. Fikk vel nok første gangen jeg var det. Da hadde jeg litt over 40 stykker fordelt på kroppen ( særlig på bena). Rare greier. Å der pleier man jo å få mega reaksjoner når myggen stikker deg.. (hover opp og stenharde stikk) Her hjemme i Norge praktisk talt elsker myggen oss... :-(((

unnskyld , men jeg må bare si. Jævla møkka mygg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...