Luna** Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Jenta vår er 20 mnd nå i slutten av juni. Hun har vært flaskebarn hele livet, fordi jeg ikke produserer nok melk. Hun får 1 flaske (90 el 120 ml) hver morgen med mme. Så hender det at hun drikker 1 fl på kvelden. Lurer på å trappe ned. er bekymret for om hun får i seg nok næring dersom vi gjør det. Det er stor variasjon i mengdene hun spiser under måltid, både hjemme og i bhg. Hun har ikke vært til kontroll med helsesøster siden noen mnd siden, og frem til da følgte hun kurven sin. Når sluttet dere?
blomstre Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hei Har ei tulle som nærmer seg året nå. Min opprinnelige plan var å gradvis gå over til vanlig melk når hun var 1 år, og da helst på kopp isteden for flaske.... Akkurat nå heller jeg mot å prøve å få henne over å kopp i allefall, men at jeg kanskje gir nan3 en stund til da hun ikke er noe videre flink til å spise middag. Tenker jeg tar det opp med hs på kontrollen vi skal i august. Eldst jenta mi ammet jeg til hun var 11 mnd, etter det var det jo bare vanlig melk som drikke. Tanken på å gi mme slo meg ikke en gang da. Så jeg tenkte det ikke var noe poeng å fortsette med mme til lille jenta som er flaskebaby når hun ble 1 år, ettersom de da kan starte med vanlig melk. Men som du sier så må vi kanskje ta hensyn til hva slags kosthold de har også?...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Sluttet å gi både mme og flaske da min var 12 mnd gammel. Nå er det tutkopp og kumelk!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 20 mnd og fortsatt mme? det syns jeg hørtes unødvendig ut. de kan jo drikke vanlig melk fra ca 1 år og når de nærmer seg 2 år spiser hun vel helt vanlig mat ellers? og bare 90 ml på morran? da får hun vel vanlig melk for resten eller?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 vi sluttet forresten med mme når han var 11 mnd og han har drukket kumelk siden... det må jo bli veldig dyrt i lengden også med denne erstatningen...?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Vi sluttet med MME da han var ca 1 år, men ga han fortsatt en flaske innimellom på kvelden før leggetid hvis han hadde spist lite eller var i dårlig form. Men nå får han heller oppvarmet kumelk på flaske, og det gjør nok samme nytten. Tror det rett og slett er kosen med varm melk på flaske han liker. Han blir 2 i august. Og til deg over her som mener MME er dyrt, du må faktisk regne litt på dette. En boks med NAN koster litt over 100 kr, og gir ca 10 liter MME, altså en literspris på ca 10 kroner. En liter melk koster 12-13 kroner......
fjollefrua Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 sluttet når han var ca 1 år, men det hender innimellom at han får en flaske i ny og ne... Hvis han har sovet dårlig hender det han får en flaske på morgenen og så kan han sove i et par timer til. Men han drikker stort sett vann og vanlig lettmelk.
blomstre Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Til Anonym 08:56 29.06 Men hvor lenge er denne pakken med nan holdbar? Hvis man bare bruker 1/4 liter i døgnet så rekker man vel ikke å bruke den opp før holdbarheten har gått ut? La oss si den holder i 3 uker, da rekker man å bruke ca halve pakken og literprisen blir i realiteten det dobbelte... Nå husker jeg altså ikke hvor lenge en slik pakke er holdbar etter at den er åpnet. Hvis den holder i de 6 ukene det tar å bruke den opp, med tenkte forbruk, så stemmer det jo med dine 10 kr pr liter :-)
lene stol Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 dessuten gir altså ikke en pakke nan 10 liter melk, nærmere 7,4...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå