Gå til innhold

Er snuppa mi litt lat, slik som meg....:o)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6. mnd, og ruller bare fra rygg til mage ennå. Men hun gjør ikke det så ofte heller, koser seg på ryggen eller vil sitte på rompa og støtte seg forover på gulvet...lurer på om jeg må stimulere henne til å bevege seg mer, eller skal hun bare få ta det i sitt eget tempo (tror det er best, men må bare spørre)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi driver ikke med "trening" sånn aktivt, men stimulerer jo til bevegelse i form av at vi legger poden (straks 6 mnd han også) og legger leken hans litt unna ham. Og ikke går og plukker ham opp med eeeeen gang han blir litt lei ;)

Han ruller begge veier, åler seg, og snurrer rundt sin egen akse.

Det som IKKE er anbefalt er jo at man setter de opp og lar de sitte på rompa og leke før de kan å sette seg opp selv.

Skrevet

- mente såklart at vi legger poden på gulvet, og leken litt unna.

Skrevet

- en annen ting (litt tidlig på morran her enda, evnt. litt kort natt :P) er jo at hun ikke er "treig" selv om hun ruller rygg/mage men ikke omvendt. Hun er jo bare 6 mnd :)

Skrevet

Heia :-)

Hehe, lat og lat :-P Dm ungan våres e jo så forskjellig :-)

Men e jo lurt å stimulere dm me å legge leke lengre borte, dokker sjøl e et støkke unna ;-) Men trukke dm anbefale å øve på å sitte om dm ikke e stabil nåkk til å sitte sjøl ;-)

Du ska se at plutselig går alt i turbofart! :-) gutten min starta for alvor å utvikle sæ da han va 6,5 mnd ;-)

Skrevet

Har hørt at de ikke skal sitte før de sitter selv, men lar hun ikke sitte så lenge..kun 1-2 min noen ganger daglig.....selv om hun VIL sitte sånn nesten hele tiden. Tror ikke det kan skade....

Skrevet

Stimulerer med leker utenfor rekkevidde ja, men hun bare titter som oftest litt uinterressert bort på den og snur seg og smiler til meg istedet...hehe....hender seg hun snur seg og tar leken da...

Skrevet

Snuppa her er 6 mnd nå den 24. Ruller seg fra rygg til mage HELE tiden.. nesten irriterende.. hehe.. stellebordet, senga vogna.. overalt!

Og legger jeg henne et sted på gulvet så finner jeg henne aldri same sted..

Men sitte har jeg ikke begynt med enda.. hender jeg har tatt dyna bak ryggen hennes bare.. i vogna.. men hun ligger mer enn hun sitter.

Tror det er greit at de finner ut selv når de skal gjøre ting jeg.. tror jeg , så sant man ikke har fått beskjed om noe annet fra helsesøster/lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...