Gå til innhold

16 mnd og viser et forferdelig sinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gulljenta vår har bestandig vært et svært så harmonisk og tillitsfullt barn, og svært lettvint å ha med å gjøre. Men har i løpet av bare de siste par ukene forandret seg og blitt et lite "troll". Hun roper "NEI!!!!" hele dagen og hyler/roper såpass mye at jeg bare venter at barnevernet skal banke på døren vår. Kaster ting aggressivt rundt seg. Er ikke syk og ser ikke ut til at det er noe fysisk i veien med henne.

Er dette noe som er vanlig og kommer i perioder, eller har vi vært så "heldige" at vi har fått oss en liten terrorist i hus pga at hun har fått stort sett det hun har villet så langt? Hun er jo så liten at jeg ikke har tenkt at vår snillisme allerede ser ut til å slå feil ut..

Fortsetter dette blir vi vel å se på "nannyhjelpen" :-)

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske så vanlig. Min sønn på 3,5 år begynte rundt den tiden. Det kom så fort at det var som å få et slag i magen. Første gangen det skjedde, skrek han i 50 min. Jeg trodde seriøst det var noe galt med han, så jeg vurderte å ringe legevakta. Men, så la jeg merke til noe: hver gang jeg gikk litt bort fra han så sluttet han å gråte og så på meg, men med en gang jeg så på han eller snakket til han så fortsatte han. Den trassen begynte tidlig og sluttet da han var ca. 3 år.

Datteren min er 16 mnd. og begynte med de samme tendensene for ca. 1 mnd. siden, så jeg vet hva vi har i vente her. Hun er like trassete som storebror var. Jeg lar henne bare være i fred, det passet best for storebror og det passer best for henne. Lar henne ikke få vilja si med mindre det er kamper jeg fint kan tape. Så lenge det ikke er noe farlig så tåler jeg å tape noen kamper : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...