TurboPrinsessen:-) Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Har en liter + litt som får ut på dato i morgen. Noe gøy jeg kan lage?
Sånn kan det gå Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Kefir holder seg langt over dato, så du trenger ikke stresse med å få brukt den opp.
Lillesnuppis Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Du kan bruke den i vaffelrøra. Jeg bruker kefir visst jeg har det i kjøleskapet.
Hikken Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Sveler! 90 gram smør 2egg 2 dl sukker 5 dl surmelk 0,5 ts natron 1 ts hornsalt 5 dl hvetemel Smelt smøret og pisk egg og sukker til eggedosis. Ha smøret og surmelken i eggedosisen. Ha deretter i natron og hornsalt og til slutt hvetemel. Ikke rør mer enn nødvendig! La røra svelle 30 min kjøleskap. Stek i teflonpanne, bruk gjerne ekstra smør til steking :-) De skal være ca 15 cm i diameter. Husk å ha sval nok varme, de er ganske tjukke og skal stekes ganske lenge på hver side uten å bli svidd :-)
line_n & sara Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 lassi, raita, curry gryte og nanbrød! jeg er storforbruker av kefir, og lager masse indisk mat selv, og i indisk mat er det litt kefir overalt! lassi er en drikk med vann, kefir, sukker og mango (eller sitronsaft) google oppskrift, det er en kjempegod drikk nå i varmen! veldig avkjølende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå