Tommage♀♂ Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6630713 Frøkna e atopiker, så vi er litt nøye på solkremen. Hver sommer blusser eksemen så til de grader opp, og i fjor fikk hun svære, åpne, blødene sår over armer og ben. Da var hun på ferie hos sin farmor og ble smurt med Nivea. Nå skjønner jeg jo hvorfor da. Nivea kommer aldri mer inn i mitt hus! Og jeg skal ta en prat med svigermor også
Lillesnuppis Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Jeg hadde soleksem da jeg var mindre. Om vinteren fikk jeg det i ansiktet, Smurte ikke mamma meg og jeg hadde slør så sola ikke kom igjennom så så jeg ut som en kjøttkake i ansiktet. Om sommeren hadde jeg det på armene og bak på leggen. Klødde og svei hele tiden. enenste som redda meg om sommeren var å gå med tynn lang ermet genser eller å bli smurt med vaselin. ( Ja tenk vaselin.) Soleksemen gikk over etterhvert å da gikk det over til brun farge. I dag er jeg 41 år og helt fri for alt som heter solkrem... Bruker ikke vaselin i dag :-)) I dag går det i Piz Buin.
Lillesnuppis Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Ser det ble en skrivefeil her.. Jeg er ikke fri for alt som heter solkrem, men alt som heter soleksem. Hehehe
Hikken Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Den jeg har kjøpt til Leah er heldigvis fin (Garnier ambre solaire kids 30), men den jeg har kjøpt til mitt eget ansikt fikk jo strykkarakter (Cliniderm 15). Har faktor 15 i adgkremen min, så får holde med den foreløpig ;-) Har tenkt å kjøpe soltan clear spray til kroppen.
line_n & sara Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 vichy! faktor 50, i år er det ny variant, helt uten parabener, den kom best ut i test i f&b (tror det var der) i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå