Gå til innhold

Noen her som har Ikea kjøkken? Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ut kjøkkenet! :-) Hva er dere fornøyd med, evt ikke fornøyd med? Hvordan er kvaliteten på hvitevarene? Alle tips mottas med stoooor takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder faktisk på med akkurat det samme selv!=D

Det jeg VET jeg skal ha er hjørneskap med sånn svingeting, det side-by-side kjøleskapet, og demping på skuffer og skap.

Håper du får masse andre tips her;-)

Skrevet

Vi var ferdig med kjøkkenet for 3 uker siden, dempere er et must.

Skrevet

Jeg har og tenk det samme.. Har veeeldig lyst på side-by-side, men droppa det pga plass... Ikke så veldig stort kjøkken! Skulle gjerne hatt det!

Skrevet

Joikaboll@HaR5sMå٩(๏̯͡๏)۶ Hvor lang tid brukte dere på å sette det opp? Er det sånn at man fint klarer det selv?

Skrevet

Hadde det i leiligheten vi bodde i før, veldig fornøyd.. Men hadde ikke hvitevarer derifra vi da. Dempere er lurt! Laminat-benkeplate er også praktisk..

Skrevet

Var litt rask der, vi har komfyr og micro fra Ikea, er superfornøyd til nå, som sagt bare fått prøvd ut i 3 uker. Vi valgte høye overskap for å få dem opp til taket.

Skrevet

Tar litt tid, det er mange deler. Det er viktig at dere har med nøyaktige mål og at dere veit hva dere vil ha. Vi brukte 2 dager på å sette det sammen, men da var det stort sett min bror som jobbet med det :)

Vi har valgt en del store skuffer i steden for skap, nesten et must for en stor tung kjøkkenmaskin, bare å løfte den rett opp :)

Skrevet

Søppelskuff er et must!

Skrevet

Joikaboll@HaR5sMå٩(๏̯͡๏)۶

Hvilken komfyr og mikro har dere? Har lest i hvitevareguiden deres sikkert hundre ganger, fortsatt like grønn... Vet vi vil ha sånn innebygd i høyskap, både ovn og mikro... Overskap til taket vil vi også ha, det har vi her.. Utrolig praktisk! Men hvordan er det med det høyskapet til innbygning av ovn og mikro, det går jo ikke helt til taket.. Ser ikke det litt rart ut da? Hvis alle de andre skapene gjør det.. Tenkte kanskje dem hadde et lite skap man kunne sette over innbygningsskapet, for at det skulle komme til taket, men har ikke funnet...

Skrevet

Søppelskuff? Du mener sånn uttrekbar grå? Har dere under vasken? Hvor brede er dem? Altså, hvor bred skap trenger man?

Skrevet

Poreslenvask og bestikkskuff i tre:)

Skrevet

Grå søppelskuff ja, må ha 60 skap.

Vi har tja, si det, det står jo ikke noe på hverken komfyr eller micro.

Vi har ovnen under platetoppen, så dette høyskapet har jeg lite greie på.

Skrevet

Man har ikke skap under vasken, man har en skuff! Og i den er det plass til 4 søppelbøtter.

Skrevet

Skal du ha porselensvask så kjøp en som faktisk er av porselen. Ikea sine er ikke porselen, og sprekker om du mister en kjele oppi vasken.

Skrevet

Vi har skap pga røropplegget, har to små bøtter, en til rest og en til matavfal. Og en stor til papir/papp.

Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken, Lidingø, kjempefint. Er veldig fornøyd med det. Men vi kjøpte hvitevarer andre steder, bortsett fra keramikktoppen. Så noen her anbefalte laminat benkeplate. Jeg kan bare anbefale å kjøpe benkeplaten utenom på Smart Club. Vi gjorde det, heltre, mer solid og veldig pen. og myyye billigere enn treplater andre steder.

Skrevet

Men heltreplater skal jo ideelt sett oljes og pusses flere ganger i året for å holde seg fine ... hvis man er som meg er laminat det smarte valget ;-) Heltre er absolutt det flotteste, men jeg gidder ikke olje fire ganger i året!

Vi kommer nok til å kjøpe kjøkken fra IKEA. Vi har vært rundt og sjekket andre leverandører som leverer rimelige kjøkken og IKEA virker absolutt som om det er like bra kvalitet på innredningen, bedre garantier og ikke minst er det veldig kjekt at man kan dra inn og bytte elementer hvis man ombestemmer seg.

Men hvitevarer fra IKEA er uaktuelt for vår del. Jeg kan ikke fordra Whirlpool (til annet enn mikroer) i utgangspunktet og jeg kjenner litt for mange som har hatt maks uflaks med hvitevarer fra IKEA. Litt mye mandagsvarer for å si det slik...

En annen ting som det er kjekt å være klar over er at IKEA aldri garanterer noen leveringsdato, så ikke bestill elektriker type til dagen etter datoen som står på arket. Det er også viktig å faktisk gidde å gå over og sjekke at alt er levert, enten du velger å hente selv og får ting fra eksternlageret eller får ting kjørt hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...