Gå til innhold

Kan man miste uten å vite det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er overbekymret nå, men må bare spørre. Er førstegangsfødene og er på ukjent territorium. Jeg er nå i uke 15, ca uke 12 mistet jeg de fleste symptomer, hadde vært grusomt trøtt og kvalm nesten døgnet rundt fram til da.

I uke 13 hadde jeg litt rosa utflod en dag, men ikke noen stor blødning.

Det samme skjedde en uke senere. Bittelitt på papiret om morgenen, men siden har ingenting skjedd. Men når man har kommet så langt som uke 13 skal vel babyen være såpass stor at man ville ha merket det om det var en abort? Eller??

Er bare litt bekymret siden jeg nesten ikke har symptomer, litt trøtt til tider bare, og innimellom litt murringer i magen. Og magen har heller ikke begynt å vokse. På sidene her står det at jeg nå skal kunne kjenne livmora. Men hvordan kjennes en livmort ut???

Burde jeg være bekymret eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet og regne med at magen begynner å vokse snart??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trolig så er alt sånn som det skal være;) Men jeg kjenner meg igjen i det du forteller. Hadde også panikk for at noe skulle være galt da jeg gikk gravid med førstemann,men det var aldri noe galt og ut kom en velskapt gutt;)

Så lenge du ikke har hatt kraftige blødninger har du nok heller ikke mistet barnet. Du hadde nok merket det om du hadde spontan abortert.

Og det er er heller ikke uvannlig at en ikke har begynnt og få mage så tidlig når dette er ditt første barn. Jeg fikk ikke mage før jeg nærmet meg 6 måned, så her må du muligens smørre deg med tolmodighet;)

Det med livmora trenger du heller ikke og bekymre deg over, den klarte heller ikke jeg og kjenne før jeg legen min viste meg det og da var jeg sikker 20 uker på veg;)

Men ta en tur til legen din, siden du er i uke 15 så bør det ikke være noe problem for legen og finne hjertelyden på babyen din, og han finner den garantert;)

Jeg er nå gravid med nr 2, men litt bekymret er jeg allikevel. Tror nok at det er normalt for oss kommende mødre;) Lykke til;))

Skrevet

går an å miste uten å blø, i MA (missed abortion)..

men i veke 12 forsvinner jo ofte symptomer, spesielt kvalme og sånt. Min kvalme forsvant då.

Er vanlig at ting begynner å bli bedre då. Eg er i uke 16 og er verken kvalm eller spesielt trøtt lenger.

kjenner heller ikkje livmor, men eg veit heller ikkje kossen den kjennest ut! heheh

Mange mager er ikkje begynt å vokse i uke 15, så det er nok ingenting i veien med deg.

Men om du er kjempebekymra, så går d jo an å ringe legen..

men alt er nok i skjønneste orden..

Murringene i magen er iallefall et tegn på at alt er som det skal!

Skrevet

Tror ikke du har noe å bekymre deg for. Det er helt normalt at man mister symptomene i 2. trimester. Jeg har heller ikke fått noe særlig til mage enda og føler meg ikke spesielt gravid. Jeg vet det er liv fordi jeg har hørt hjertet til den lille, sist jeg var til kontroll.

Det er ikke uvanlig å blø under svangerskapet, men man skal alltid til legen for en kontroll ved blod. (Leste det i en bok for gravide).

Da kan du få høre hjertelyden og. Det vil roe deg litt ned.

Lykke til videre med svangerskapet.

Hilsen en som er like bekymret.

Skrevet

Går vel an, men tror ikke du skal være bekymret. Er jo i 1. trimester at de fleste merker symptomene på graviditeten, for så at de blir mindre eller helt borte i 2. trimester... helt til babyen begynner å sparke og magen vokser. Jeg mistet mine symptomer omtrent da jeg var i uke 15/16. Nå er jeg 24+3 og det spreller som bare det i magen min. Har også opplevd at noen symptomer har kommet tilbake, med mange ukers opphold.

Tror ikke det er noen grunn til bekymring :)

Skrevet

Takk for svar folkens!

Må nok bare smøre meg med tålmodighet ja... Er bare så kjedelig å vente.. :)

Gleder meg til spark begynner jeg.. Da er det liksom noe som hele tiden minner en på at alt er i orden!

Får håpe jeg får den innkallelsen jeg venter på til jordmor også snart. Der vil jeg tro jeg kan få høre hjertet slå :)

Skrevet

Hei Lillelill.

Jeg hadde villet be om en ultralyd for å være på den sikre siden. Første gangen jeg var gravid hadde jeg en MA uke 16. Hade ikke merket noe som helst utenom at symptomer forsvant og hadde en litt farget utflod en dag.

Da jeg fikk ultralyd viste det seg at fosteret hadde vært dødt iallefall en uke. Tror nok at dette ikke skjer med deg ,men er vel best å sjekke en gang for mye en en gang for lite.

Lykke til i allefall, og håper det går bra med deg.

Skrevet

En kan aldri vite.

Men som jeg har lært....sjekk heller en gang for mye, enn en gang for lite om du er i tvil. I mitt første svangerskap opplevde jeg akkurat det samme som deg. Hadde "babyrosa" utflod, og bestilte time på sykehuset for ultralyd. I mitt tilfelle var jeg da i uke 14, og babyen hadde dødd i uke 10. Og jeg hadde ingen smerter eller store blødninger.

MEN...nå er det jo ikke sikkert dette er tilfelle her.

Men er du usikker og føler deg engstelig, bestill en time slik at du får sjekket det. For det er ingen god følelse å gå rundt med slike tanker. Og ofte "mister" en gravidfølelsene fordi en søker dem så intenst.

Håper alt er bra, og at ting er som det skal.

Tvi tvi

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...