Malin-mor Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Er 30 uker på vei når vi drar til Hellas om to uker.Er veldig spent på hvordan det blir.... Flyturen tar 4 timer så jeg tror vel det skal gå greit men er spent på hvordan det blir å oppholde seg i varmen i to uker.... Har hatt et normalt svangerskap uten de store plagene så håper dette blir bra.Ferieturen var planlagt og bestilt før jeg ble gravid og de to barna våre ville blitt veldig skuffet hvis vi måtte avlyse..... Noen andre som har vært i syden når man er såpass langt på vei?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 bruk hvertfall støttestrømper på flyturen. og beveg deg mye. opp å gå. jeg hadde ikk turt å reist. Men har ikke hatt et helt lett svangerskap så langt. Det er en side her inne på bim ang reise og gravid se der du Lykke til
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Hei! Jeg er gravid i uke 34 og kom hjem fra uspesifisert reise på Mallorca igår. Gikk kjempefint og gjorde knallgodt! Noen tips: Støttestrømper på flyet,masse vann,gjerne en dupp på dagen,ikke bli for varm,ta med helsepapirene dine og attest på termin på engelsk fra legen din,vask hendene ofte og følg de samme "reglene" fra helsedirektoratet som her hjemme. Jeg måtte kjempe mot å bli litt stressa pga toxoplasmosen,men legens stemme vant i hodet mitt.. At det er ikke såååå lett å bli smittet og ihvertfall ikke om man tar alle forhåndsreglene Du har jo hatt 2svangerskap før og kjenner antageligvis kroppen din godt,så hvis du lytter til den har du sikkert en god brukermanual God tur,håper du klarer å nyte den. Deilig å få litt brunfarge på kroppen da
gutt + knøtt i magen Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Hei! Eg kom heim frå Bulgaria på fredag. Eg var 28 veker på vei. Det gjekk kjempe fint. Eg brukte ikkje støttestrømper. Legen meinte det ikkje var nødvendig. Eg er varm av meg, og får større problem med strammende strømper og mykje klær enn eg trur eg får hjelp av støttestrømper. Har hatt normalt svangerskap. Eg var berre ei veke då. Flyturen var ikkje noko problem for meg. Men du må hugse å få legeerklæring med deg siden du reiser så seint, og skal vera vekke i 2 veker. du er 32 før du skal heim igjen då, det er ganske nerme nokon flyselskap ønsker ikkje å ha med så gravide damer. Eg anbefaler at du bader masse, ikkje overopphet deg sjølv og babyen. Eg vart vel varm ein dag, vart heilt utslått i lang tid. Men legen seier at så lenge mor har det komfortabelt og bra har babyen det og. Eg hadde legetime dagen før eg reiste, det er å anbefale. Gir mykje trygghet for deg, og viktig at du veit at alt er i orden før ein reiser. Lykke til, og god ferie!!!
Raskatte Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Hei! Jeg kom hjem fra Vietnam igår etter 14 dagers ferie der, er i uke 35. 18 timers flyreise til gikk veldig fint, brukte støttestrømper-men fikk veldig hovne bein for det. Klarte å sove godt på flyet, faktisk aldri hatt en mer behagelig flytur. Hjem droppet jeg støttestrømpene, og føttene ble like hovne både med og uten. Ellers syns jeg det var sinnsykt deilig med en solferie, vi badet og koste oss masse. Ingen problemer for oss iallfall, selvfølgelig litt forhåndsregler ang mat og hygiene- men det bør man jo alltid uansett:-) Anbefales med en tur før baby-kjøret begynner:-) Lykke til!
Malin-mor Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2009 Takk for svar.Godt å høre fra dere som har vært ute og reist at det har gått bra.Vi har bestilt all-inclisive så vi skal spise alle måltider på senteret der vi bor.Vi har vært på dette stedet to ganger før og vet at det er god kvalitet på maten.Skal jammen bli godt med ferie nå.... Ønsker alle her inne en riktig god sommer !!!
cakes Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 jeg var 14 dager på kreta under forrige svangerskap, var 31 uker når jeg dro nedover. gikk helt fint for min del, hadde ikke de store plagene i det svangerskapet jeg heller. kun bekkenplager. jeg la meg i skyggen på stranda, da var varmen helt ok, også passet jeg på å drikke masse, og badet mye. jeg syns ikke varmen var plagsom i det hele tatt, så lenge jeg holdt meg i skyggen. eldstedatteren min var på ferie med besteforeldrene sine, og jeg ventet andremann, så jeg hadde bare meg selv å tenke på under denne turen. tok alt i rolig tempo og slappet skikkelig av. var bare deilig:)
Chihiro 020909 - på overtid Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har ikke vært på sydentur som gravid før, men skal til Sør-Frankrike neste uke, er da 31 uker (33+4 når vi reiser hjem). Kommer til å reise med støttestrømper, selv om legen min mente det ikke var nødvendig på kortere flyturer. Jeg antar det blir rundt 30 grader, og jeg ser for meg at jeg kommer til å bade mye, sole meg litt, men ta pauser fra solen ofte (ta gjerne en siesta!). Drikke masse vann (fra flaske selvsagt). God håndhygiene (bruk gjerne hånddesinfeksjonsmiddel når dere er ute på tur). Ang mat så er det jo generelle reiseråd som gjelder: "Stek det, kok, det, skrell det eller glem det." (vi lager stort sett maten selv så da vet vi f.eks. at salaten er godt vasket) Husk europeisk helsetrygdkort, og reiseforsikring! Og ta med helsekortet ditt og evt andre "helsedokumenter". Jeg var ganske dårlig pga bekkenløsning en stund, og angret litt på ferieplanene (men følte som du at jeg ikke kunne skuffe familien). Men nå har jeg kommet meg litt og gleder meg veldig til ferien :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå