Gå til innhold

Har dere sett Forbrukertesten av bilstoler?


Linsy&snart 2prinsesser

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for Emmaljunga Mondial vogn og syntes det var veldig fint at det finnes bilstol i samme type som kan monteres rett på understellet. MEN så kom jeg tilfeldig inn på den nye testen av bilstoler og da viste det seg at den bilstolen vi har bestilt ikke ble godkjent med base... Vi hadde egentlig valgt det for da er det bare klikk, klikk og så sitter stolen fast. Men uten basen fikk den veldig bra.. Så der sparte vi 1700 kr :)

Testen ligger på Forbrukerrådet.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Linsy:

 

Meg igjen...hiihii.Vi har jo også kjøpt dette bilsete med denne basen osv.Leste også i ettertid problemene med disse basene.

Min mann tror at de kan ha gjort test av en litt eldre type enn den som er nå,det blir jo liksom litt prototyper....da vi har snakket masse med de i sverige også og hun sa det stemmer at den VAR dårlig..men de utbedrer sånt hele tiden og har visst nå gjort den mye mye sterkere nå.

Mannen har ganske mye erfaring med sånne barnestoler,han har jobbet masse med det.Han kunne huske at de dem solgte også fikk dårlig på sånne tester...men ble utbedret og utbedret og er nå en av de mest solgte og beste på markedet.Det var iallefall sånn når han jobbet med det,derfor tror han det også gjelder Emmaljunga sine kanskje.

 

Rare greier dette her egentlig....vi var også veldig usikre på denne..leste side opp og side ned om denne stolen,basen og alt.

Det er klart vi ikke vil ha noe som kan være skadelig for barnet vårt.

Har hørt og lest også at de som har testet dette ikke kanskje har fått festet dette ordentlig,siden Emmaljunga ikke fikk være med inn å vise ordentlig.Mange tester har visst ikke klart å sette dette fast riktig og da blir det jo farlig.

 

Emmaljunga sin er veldig grei...vi fikk iallefall en veldig fin innføring i hvordan alt skulle festes ordentlig når vi var å så på,fester man alt riktig er det lamper som lyser grønt når alt er safe....men er fortsatt litt usikker,må si det.

De kan vel ikke selge ting som er dårlige vel,det er jo ikke akkurat bra for businessen dems isåfall.Den er jo godkjent ellers bare ikke i forbrukerportalen.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Eg har vore å snakka me nåken forhandlere av Emmaljunga idag. Har lest dinna testen eg ôg, og synes det va litt skummelt.. Men Emmaljunga har rettet opp i feilen no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har fått med seg det da og snakket med levrandører og alt sånt...:-)

Ha en strålende tid fremover i svangerskapet..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...