Gå til innhold

Noen her som har begynt med grøt ved 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og åssen gikk det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynnte med grøt for noen dager siden, og da var frøkna 3 mnd og 1 uke. Og det har gått helt fint! Etter en tid med grønn, slimete avføring mente hs at hun fikk for lite mat. Så hun mente vi skulle begynne med grøt. Gir henne smaksposjoner ( 2ss mm/ mme og 1 ts grøt) av maisgrøt. Siden det går så fint, skal vi jobbe oss opp mot full posjon nå. Og har nå en frøken som er mye mindre sulten på kvelden, og sovner lettere(o:

Skrevet

Det gikk kjempefint med oss også. Han fikk grøt da han var 3,5 mnd etter at han bare ble full i magen av melk og ikke mett. Det førte til at han gulpa noe voldsomt til tider. Så derfor starta vi og har aldri hatt problemer med matinga. Nå er han 5 mnd.

Lykke til!

Skrevet

Vi holder på med tilvenning, hadde 3 dagen idag. Nå begynner'a å få teken på å spise. Ingen problemer med magen så langt, men har bare fått noen få teskjeer hver gang.

Her begynte vi også pga gulping etter hvert måltid, eller helst under måltidet. Og pupping annenhver time...

Snuppa er forresten 3,5 mnd.

Skrevet

Bynnte me velling fra flaska da han va 3,5 mnd :-) Genialt!! særlig for en sulten gutt :-)

Men ville ikke bynnt me grøt når dm bare e 3 mnd, e jo ikke store greian man får i dm? Å kanskje litt hardt for magen?

Skrevet

vi begynte med tynn maisgrøt/velling av maisgrøt når knerten var 3,5 mnd, gjekk heilt fint og han vart meir blid og fornøgd:-)

Jobba oss opp mot tjukkare grøt/full porsjon etterkvert.

No er knerten 6 mnd og vi e begynt med 6mnd grøt:-)

Skrevet

Tror også det går fint å begynne med 4 mnd grøten (ikke bare velling). Som min hs sa hadde det vært fint om jeg kunne blandet grøtpulveret med mm så den ble litt tynnere. Men er jo ikke alle som har det(: Hun mente jeg skulle gå for grøt foran velling på flaske.

Skrevet

Sønnen min er 5 måneder (men 3 måneder korrigert.) og vi har begynt med Nestlé sin risgrøt for barn på 4 mndr. Det har gått kjempebra. Han koser seg max, og er verdens gladeste lille gutt.

Lykke til

Skrevet

jeg begynte med velling når ho var 2,5 mnd og grøt når ho var 3 mnd. det gikk veldig bra :-D :-D

Skrevet

mi er 4 mnd å drikker velling fra flaska 2 ganger om dagen. Har starta litt med grøt smaking å det ser ut som om hun synes det er godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...