Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 I dag har toåringen vår vært skikkelig trassete, og bare tullet seg hele tiden. Vi kom inn i 5-tiden, og etter det kastet hun kveldsen over hele golvet, helte et glass melk på golvet, slo lillesøsteren sin, grein minst hundre ganger og trasset noe grusomt. Jeg klarte å holde meg rolig, men når hun skulle legge seg og hun var helt krakilsk under tannpussen ropte jeg tilslutt "faens drittunge" til henne. Faren kom og overtok så jeg fikk roet meg, og jeg sa unnskyld etterpå, men jeg sitter her med verdens verste samvittighet og bare griner... Har sikkert vært inne hos henne 10 ganger etter at hun sovnet... Er jeg helt grusom, eller skjer det dere også innimellom? Jeg har aldri mistet fatningen ovenfor henne før!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 tror det er verre for deg enn det var for henne. det e normalt og bli sliten, lei, rett og slett frustrert. jeg har ikke fått min enda jeg så kan ikke svare på spørsmålet ditt. du trnger nok å slappe av litt, og det går nok helt bra skal du se.. Du er ikke en dårlig mor!!!
simba>>>3gutter Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Du er ikke den første eller den siste som mister fatningene ovenfor ungene. Siden det ikke skjer daglig, så er det ikke så farlig. Ungene har bare godt av å se at mor eller far kan bli ordentlig sint en skjelden gang. Kan bare si det sånn at du kommer sikkert itl å bli like sint mange ganger før hun har flyttet ut av huset.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Du er nok ikke alene om å miste besinnelsen ovenfor en trassig toåring, jeg kan i hvertfall skrive under her på at jeg har også brølt ut til min toåring. Etter en lignende dag du beskriver med den ene trassestreken etter den andre fikk jeg nok og brølte at "nå er det faen i meg nok!!" Jeg veit at det var totalt unødvendig av meg å komme med dette utbruddet for det hjelpte ingenting på situasjonen, men jeg veit også at barnet mitt tok ikke skade av dette ene utbruddet siden det er langt mellom sinneutbruddene mine. Man føler seg jo som verdens verste mor etterpå som kan brøle slik til et lite barn som egentlig bare tester grenser, som igjen er helt normalt for alderen. Men på en annen side så har de ikke vondt av å se at foreldrene også får nok til slutt, og kan få like lite sjarmerende utbrudd som toåringen kan ha på butikken når de skriker etter noe de "VIL HA" ! Det er bare menneskelig at begeret renner over til slutt, bare det ikke skjer hele tiden
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 heeeelt normalt å sprekke en gang i blandt. Merker tålmodigheten min svikter ift min 2åring av og til også.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Det er godt vi er flere! Jeg merker trassen begynner å sette inn nå. Hun skal gjøre alt selv, bestemme alt, helst gjøre ting som er farlige/griser/ødelegger og skriker og griner i et sett. Menmen, det går vel over før de flytter hjemmefra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå