Gå til innhold

Hva sier man til den på 4 når far flytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil egentlig ikke bli alene, særlig ikke pga barna. Har en på 1 også, men der er det kanskje ikke så mye å fortelle?

Men til den på 4 da? Skjønner alt og har jo også hørt at mamma og pappa er uenige.

Jeg må si at jeg har problemer med å vite hva man faktisk sier! Det er han som hele tiden sier han vil flytte, ikke orker mer osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter var på akkurat samme alder da vi flyttet.

Min eldste hadde fått med seg mye.. dessverre.

Sa sannheten, selvfølgelig på en pen måte. At vi ikke var glad i hverandre mer, men at vi var veldig glad i barna våre, begge to.

At vi skulle flytte hver for oss, men passe på slik at guttene fikk vært begge steder..

Sa de var det beste som hadde hentd i livet mitt/vårt og at de ville alltid være viktig.

Utsatte å fortelle det til en ukes tid før det var fakta, tror ikke det ville gjort det bedre for gutten å grue seg til det skulle skje. Men barn skjønner så mye og det er viktig at de skjønner at de ikke har skylden for at foreldrene krangler. Det er så lett for dem å tro ting, når de ikke vet..

Skrevet

Synes det er vanskelig å ordlegge meg riktig. Kunne tenke meg å si at voksne krangler av og til uten at det er din feil, men finner liksom ikke ordene.

hva slags reaksjoner har dere hatt hos deres barn?

Skrevet

bare vær ærlig.

Min datter var tre år da vi flyttet fra pappaen. Hun spurte hvorfor pappa ikke flyttet sammen med oss.

Jeg var ærlig og sa det som det var, og hun hadde nok også fått med seg at ting ikke var som før mellom meg og han.

Jeg forklarte henne at om mamma og pappa bor sammen så krangler vi bare og blir uenig, men nå som vi ikke bor sammen mer, så er vi venner og da er ting mye bedre. Og da var det greit for henne, hun forsto godt hva jeg sa. Litt trist for barna er det jo, men får de en forklaring på ting, så takler de jo alt mye bedre :)

Barn som er så små vil huske svært lite av skillsmisser heldigvis :)

Skrevet

la far fortelle han hva som skjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...