Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Barnet mitt er 8 uker, egentlig bare 5 uker siden h'n er født 3 uker for tidlig. Kan jeg også si det? Gikk 18 dager over termin. Kan jeg si barnet mitt er 6 uker, egentlig 8 uker siden han kom to uker over termin.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Tja, de første par ukene kan det vel være relevant, men så er det jo meningsløs info.
når 1+1 blir 3+en pus Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 ¨du begynner jo å telle fra dagen h'n er født, uansett hvor tidlig eller sen h'n er. men man kan forklare andre at han er født for sen/tidlig så h'n skule egentlig vært så å så gammel
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Hvis barnet er født i uke 30, så er det relevant hvis det er snakk om utvikling for da tar det lang tid før barnet når igjen de på samme alder. Når barnt bare er født 3uker for tidlig, så har det ingen betydning og dermed bare tull å si.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 Er jo svært lite relevant for utvikling/vekst at du har gått 2 uker over tiden. For oss som har hatt premature unger har det jo betydning for både vekst og utvikling i minst 2 år. Men det blir jo litt annerledes når en møter andre på 6 måneders kontroll på helsestasjonen og ungen er 3,2 kg. Da har en jo gjerne litt behov for å forklare hvorfor han er så liten. Eller hvorfor han ikke ruller, eller hvorfor han ikke krabber. Men når de tar igjen sine gjenaldrende så slutter en jo å si det. Da blir det jo litt meningsløst.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Men dog utrolig MANGE som sier det. Hvis jeg legger min gutt ved siden av en baby som er like mange uker som han så er han mega i forhold. Gutten er like stor som en baby på 3.5 mnd og han er 1.5 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Ditt barn må jo ha vært født mer enn 3 uker før tiden da? Eller, henger de så langt etter hvis de kommer 3 uker før? Kan bare snakke for meg selv, jeg ble født nesten 4 uker før tiden og hang ikke etter som barn, men kanskje dette er individuelt.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 3 uker før og etter blir regnet som innen termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå