Småtorsk Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Fentimans ingerfærøl! Eller andre ingefærøl som ikke er søte. Vanskelig å få tak i, men her jeg bor a r de det på en del utesteder faktisk.
mamman til to gutter Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Det kommer an på hvor kvalm du er... Hvis du bare er litt kvalm: spis ofte! Hvis ikke du klarer å spise sunne ting, så er det bedre å spise usunne ting enn ingenting. Hvis du er kvalmere enn at det holder, så kan jeg anbefale å drikke farris og eplejuice blandet, da får du i deg væske, sukker og salter (pga saltene viktig at det er farris og ikke noe annet). Slapp av mest mulig, men gå turer hvis du orker det. Bli sykmeldt delvis eller helt, for meg hjalp det en stund å være delvis sykmeldt så jeg kunne begynne dagen litt senere. Hjelper ingenting annet, så fikk jeg noen tabletter på resept av legen, phenergan het de. Hvis man er bare litt kvalm og uggen, så ville jeg ikke tatt det, men jeg kastet opp alt jeg fikk i meg uansett, selv vann og det er jo ikke bra for babyen.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 Som En gutt - snart prøver over her sier... det kommer an på hvor kvalm du er. For noen hjelper det å spise ofte For noen hjelper sea-band (sånne bånd til å ha rundt håndleddet. Kjøpes på apotek) For noen hjelper ingefær i en eller annen form (kapsler, ingefærøl) For min del hjalp ingenting. Har prøvd Afipran, Stemetil, Largactil, Zofran og Esucos uten særlig effekt. Spydde likevel. Men dersom ingen av "kjerringrådene" hjelper, så hør med legen din om du kan få noe som demper den verste kvalmen slik at du i alle fall får i deg litt å spise og ikke minst nok å drikke.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Hos meg hjalp det veldig med skrellet grønne epler i biter:) hehe.. Også tok jeg postafen og brukte de sea band armbåndene:) De satt på hele tiden (var bare av når jeg dusjet:), og er absolutt til å anbefale:)
Venter nr 2:)) Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2009 Tusen takk for alle tips:) Er nok så kvalm at ikke noe mat eller noe drikke frister:s Får ikke i meg noe nesten,prøver å drikke vann men det gjør meg heller enda mer kvalm. Så føler meg rimelig fortvilt, har en på 1år også å ta meg av alene på dagene, å de er ikke akkurat de enkleste når en ikke får i seg noe, og er konstant kvalm!! Får prøve de armebåndene som dere nevnte, farris med eplejuice og epler for å se om det går ned:) Tusen takk nok en gang:))
Brokade Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Hei jeg er også veldig kvalm... så kvalm og lei at jeg har lyst å skrike det ut så hele byen hører det... holder rett å slett å gå på veggene... helt uutholdelig... Jeg har ikke funnet noen mirakel¨kur mot kvalmen... men ser at det hjelper med cola... og ostesmørbrød... og å spise mye innimellom måltidene.. frukt (nektariner) ol. Surt smågodt hjelper også... og litt tyrikisk pepper/ lakris. Er sykemeldt.. og sover mye på dagen... merker at det hjelper å komme seg ut i frisk luft.. Så til slutt... et frustrasjonsskrik.. Oooooooooooooooooooooooorrrrrrrrk!
Fredricke Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Omtrent ingenting som hjalp meg heller den gangen. Men var avhengig av saltsild (salt lakris). Når jeg kjente en kvalmebølge, så tok jeg en saltsild og det hjalp litt faktisk. Tror kanskje det hadde noe med smaken. Jeg ble ofte superkvalm midt i et måltid og da hjalp det å få smaken på noe annet fort -og som også overdøvte smaken av det jeg spiste! Og french fries og farris. Hadde ikke overlevd uten farris! Druer klarte jeg som regel alltid å få i meg. Grovt knekkebrød uten pålegg kunne også gå greit. Eplemost når jeg ikke var altfor kvalm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå