Gå til innhold

Litt redd å usikker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min uke 26.. Å disse to siste dagene har jeg kjent veldig lite liv i magen!!

Jeg har kjent liv siden uke 13 ell no.. Å da til samme tid hver dag, nå på slutten så vi ordnetlig dunking utenpå magen. .

Men disse dagene er det heller veldig lite liv.. Begynnte litt forrige helg, men kjente da mer liv enn nå..!!

Sov nesten ikk i natt for jeg våkna nesten hele tiden for å kjenne etter om det var liv :) Men kjennte som sagt veldig lite!!

Blir litt bekymra egentlig..

Hva hadde dere gjort!!??? Alt er jo sikkert bra m babyn, å sikkert jeg som er overhysterisk . . .

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet har sikkert bare snudd seg slik at du ikke kjenner sparkene like godt. Men om du blir for usikker, tar du kontakt med jordmor eller lege.

Skrevet

slik hadde jeg det for ett par uker siden. er nå 28+5. har kjent masse liv hver dag siden påske, men hadde noen dager der jeg nesten ikke kjente liv. da ringte jeg føden (ikke ring legevakt) og fikk komme inn dit med en gang. da sjekket de hjertelyden på barnet og jeg fikk UL. alt var i skjønneste orden. de sa at h*n sikkert lå slik at morkaken dempet for sparkene. :) så mest sannsynlig har du ingenting å bekymre deg for. men ring føden. bedre å ringe en gang for mye......

Skrevet

Jeg ville ringt føden så snart som mulig... Antakelig er alt bra med babyen, men du trenger å se det selv, høre hjertelyd og se at den har det fint. Det er ikke verdt å bekymre seg for mye, så ring du sånn at du får roet deg ned og sovet godt:-) Lykke til!

Skrevet

hei.

Vil bare si at jeg hadde det som deg i ca uke 23-25.

gikk flere dager uten at jeg merka noe som helst, å så plutselig kicka det til mer enn før ;)

Skrevet

Sitter veldig å vurderer om jeg skal ringe..

Men hadde følt meg litt dum om det plutselig hadde begynnt å sparke veldig når jeg kom ned ditt da :)

Kjenner bitte litt innimellom, men er ikk på samme måte som før.. Å hikkinga som jeg kjennte mange ganger om dagen før, har jeg ikk kjent på mange dager..!!

Det er sikkert bare som dere skriver at han har flytta på seg, snudd seg rundt ell no..

Takker for mange svar!!

Skrevet

Ikke vær redd for å føle deg dum! Kjenne meg igjen, man er redd for å virke sytete og uvitende og altfor bekymra, men de på føde er der for å hjelpe oss gravide sånn at vi kan føle oss trygge. Mange har gjort dette før deg, de har nok bekymrede gravide innom mange ganger hver dag, og nesten alle kommer letta ut igjen. Du trenger å få bekreftelse på at alt er greit, du har bekymra deg masse i det siste pga forandringer i bevegelsesmønsteret, så det er bare å ringe. Med en gang (før du igjen tenker for mye og blir redd for å føle deg dum, for det er du ikke). Lykke til igjen!

Skrevet

Hei på deg.

Et råd jeg fikk med førstemann var å drikke noe skikkelig kaldt også legge meg ned, da kom bevegelsene ganske fort. At det kjennes annerledes ut skal vel ikke gjøre noemen kjenner du ikke liv i det hele tatt så ring og få en sjekk, om ikke for annet så iallefall for å slippe å gå rundt å være bekymret :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...