Håpefull38 Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Har nettopp vært i Køben igjen, og var innom jobb for å være med på sommeravslutning. En av de som vet om dette , tok meg til side og fortalte at det er en del folk som vet hva jeg holder på med!!!! Hun hadde fått sjokk da de satt på kafe`en dag, og ei av de andre plutselig spurte resten om de visste om jeg var blitt gravid!!! Hadde nettopp vært i Køben da(mislykket tur), og var faktisk på den samme kafeen da de satt der. Hun hadde fortalt at dette hadde hun visst om lenge! Så noen klarer altså ikke å holde tett!! Det er teamet mitt, tre gode venner og administrasjonen på jobb som vet om dette. Kjenner at jeg blir forbannet på slike folk! Selv om hun hadde fått vite dette, hvorfor skulle hun sitte å fortelle dette til mange andre på kafe`? Fikk ikke snakket med henne selv. Hun som fortalte meg om dette skulle si til de som vet det at det ikke er offentliggjort, og hun skulle prøve å fiske frempå hvem lekkasjen kom fra. Blir så irritert!!!!
kristin6868 Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Huff og huff, skjønner så godt hvor irritert du må være. Jeg har selv vært den som har blitt baksnakket på jobb. Ang meg lurte de svært på hvem barnefaren var. De spurte meg, og jeg sa at jeg ikke ønsket å snakke om det. Det ble ikke respektert. Baksnakkingen pågikk lenge, og jeg valgte å slutte på jobben. Jeg syns at dette absolutt er en privatsak og i hvertfall ikke noe jobben har noe med. Det er greit å betro seg til ei venninne. En trenger noen å snakke med. Men, jeg har vel konkludert med at de aller fleste forteller en hemmelighet til en, og dermed sprer det seg fort....dessverre. Syns at du skal konfrontere henne som sa det på kafeen. Det gjør kanskje at hun tenker seg om neste gang før hun plapler om hemmeligheter. Synd at så mange vet det nå, men i allefall så vet du at de vet.
Simarier Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Sånn er det dessverre. Jeg gikk også på en slik smell mens jeg drev og prøvde. Det er ganske mye sant i "det en vet, vet alle". Dessverre får man ikke gjort så mye med det når dette allerede er ute. For min egen del lata jeg som om jeg ikke visste at nyheten hadde spredd seg og oppførte meg deretter. Tror du bare skal prøve å glemme så fort som mulig og ikke la dette forsure dagen din. Lykke til - håper det blir gode nyheter om 2 uker.
satser & vesla Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Uff så slitsomt med slike folk som skal blande seg i privatlivet til andre. Da jeg offentliggjorde gravidteten var jeg åpent om hvordan jeg gjorde det for å unngå nettopp rykter, baksnakking etc. Jeg har fått kun positive tilbakemeldinger så langt :-) Ei kollega som er nær pensjonalderen på jobben utbrøt etter at jeg fortalte det: herregud kor tøff du e (med smil om munnen) :-) Hvis jeg var deg ville jeg ha konfrontert den personen som lekket ut dette. Greit å vite hvor ståa er ift tillit. .
Kath:) Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Heisann! Skjønner veldig godt hvordan du har det, veldig irriterende hendelse.. Men er enig med Satser. Vær åpen om det og si det direkte til de som lurer. Det stopper faktisk kjeften på dem!! Og for ikke å snakke om for en kul følelse!! Det har jeg gjort lenge nå, og har fått veldig mange positive tilbakemeldinger som om hvor tøff og sterk jeg er. Og de beundrer deg faktisk for det!! Gå med nesa hevet og vær stolt av valget ditt. Så skal du se at de som først var litt sladrete og negative kanskje blir kjempe positive og hyggelige tilslutt. Det har jeg opplevd. ) Jeg jobber på en skole med mange ansatte og nå vet vel alle at jeg er gravid. Blir tatt veldig godt vare på av kollegaer. Får så mye oppmerksomhet og spørsmål og jeg svarer gladelig på hvordan ting har foregått. Det er jo en egen liten verden dette som er veldig spennende for andre å høre om. Men dette er jo meg da... Du får finne ut hvem som har sagt hva og renske opp i hele greia:) Du finner ut av det skal du se! Klem
Simarier Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Jeg også var åpen om hele prosessen når jeg først var blitt gravid. Fortalte til alle som var interessert og fikk masse positive tilbakemeldinger (også fra folk jeg ikke hadde ventet det fra). Udelt positiv opplevelse av å være åpen om det. Men i prøveperioden ønsket jeg ikke å gå ut bredt siden jeg ikke visste hvor lang tid etc det skulle ta og at jeg ikke orket at alle skulle følge med. Så da noe lakk ut til folk jeg ikke hadde tenkt skulle få vite at jeg prøvde, så valgte jeg å "late" som jeg ikke visste at det var ute. Regna med at det var ingen som turde å spørre meg direkte, så lenge jeg selv ikke hadde åpnet for å snakket om det.
Håpefull38 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2009 Hei, og takk for støtten:-) Jeg har lenge hatt veldig lyst å bare rope ut hva jeg holder på med!!! Men jeg hadde håpet å bli gravid før jeg gikk ut med hvordan det har skjedd! Orker ikke at alle skal vite det på forhånd. Jobber også på en stor skole med mange ansatte. Er jeg borte et par dager, vil de tro at nå har jeg vært i Danmark på nytt, og tro om hun er blitt gravid nå? Synes jeg ser alle blikkene på magen min. Mange på jobb har uttrykt at om de hadde vært i min situasjon ville de dratt til Danmark, og da må jeg jo bare smile. Så jeg tror nok jeg vil få en del positive tilbakemeldinger dersom det lykkes. Har fått høre av mange andre at de synes jeg er tøff som startet på dette. Snakket med ei av de som fikk vite det på kafeen, og hun var så spent og håpet inderlig det ville lykkes. Hadde vurdert å fortelle det til akkurat denne personen siden hun har vært en del på teamet mitt, samt vært vikar for meg noen timer. Det er jo litt artig å la dem lure også. De fulgte nok godt med da vi hadde sommeravslutning. Jeg drakk pepsi max, så nå spekulerer de vel voldsomt! Håper det lykkes denne gang, så kan jeg fortelle dem nyheten til høsten:-)
satser & vesla Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Vi bare si at jeg skjønner deg utmerket godt at du vil holde prøvinga hemmelig, det gjorde jeg også. Det er tøft nok under prøvinga og da vil man jo slippe folk som lurer/spør hele tiden. Det var først når gravidteten var offentlig jeg fortalte helt åpent om hvordan nurket ble til. Så du har min fulle støtte der :-) Krysser fingrer og tær for at det sitter hos deg ganske snart :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå