....mammatilto... :))) Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Føler jeg kunne gjort så mye mere ut av måltidene for at det skal se mere delikat ut for henne, men probleme er at hun kaster nesten all maten på gulvet....og da mister jeg gløden til og lage mat.
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Min jente blir 2 om litt over en mnd, og hun er ganske kresen...til frokost spiser hun enten All Bran flakes med cultura naturell eller rundstykker med leverpostei. Lunsj varier litt alt etter som hun er i bhg eller hjemme...hjemme lager jeg ofte havregrynsgrøt - det går ned! Middag er vanskelig - hun er vanskelig til å få til å smake på nye ting. Hun liker vanligvis fiskepudding, pasta, max-boller med ris, pølser og pannekaker....ikke så veldig variert med andre ord. vet veldig godt hvordan det er å lage middag som hun ikke vil smake på...men har mannen og storebror å lage til som stort sett spiser, så da lager jeg det samme til henne....og bare håper at hun en dag vil smake på noe nytt og finne ut at det går an å spise mer enn det hun har gjort så langt....;o)
Gemini7 Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Jeg er ikke så kjempeflink til å variere jeg heller dessverre, hverken til henne eller meg selv. Men matlysten hennes er upåklagelig, ihvertfall.. Til frokost spiser hun 2 skiver med prim eller leverpostei, evt servelat eller smøreost, men de to førstnevnte er favorittene. Eller hun får biola og kornblanding, og noen ganger grøt. Lunsj også to skiver, samme pålegg, evt en skive og yoghurt og frukt/gr.saker i biter- hun elsker ananas, røde epler, mango, banan, cherrytomater (helt vill etter dem) og agurk. Hun er også glad i å knaske på harde ting, som knekkebrød, havrefras, all bran osv. Middag- enten middagsglass eller det vi spiser. Blir ofte glass, selv om de ikke går ned like lett lenger. Tydelig at hun vil ha mer smak, så vår mat faller ofte i smak, og da spiser hun ganske mye. Nå kan hun fylle på ganske mye når vi spiser selv om hun har fått et glass først (vår middag blir egentlig alt for sen for hennes rytme, derfor jeg tyr til glass ofte). Kvelds- som beskrevet over- brød/ kor m biola/yoghurt.. Hun får melk til frokost og kvelds, ellers vann og babysaft/-juice. Skulle ønske jeg også var litt flinkere til å variere mer, er så lett å smøre ei skive. Håper flere skriver litt om hva slags pålegg de spiser, for det blir litt ensformig her, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå