Gå til innhold

Ferie-og en smule dårlig samvittighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jobbe en uke til så har jeg ferie. Er 19+3 idag og føler meg i toppform( det vil si bedre enn jeg har følt i svangerskapet tidligere- har jo noen småplager som er naturlig da). Skal ha ferie i 3 uker. Får nesten litt dårlig samvittighet for at jeg skal ha ferie når jeg føler meg så bra. Er nesten litt redd for at jeg kanskje blir dårligere i form etter som jeg blir større eller tyngre. Og blir jo litt flaut hvis jeg evt trenger sm senere? Noen tanker om dette? Eller andre i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal nyte ferien din så lenge du er i bra form jeg. Sykemelding skal du ikke ha dårlig samvittighet for å bruke!

Skrevet

hei!

helt enig synes ikke du skal ha dårlig sammvittighet for å ha ferie når du er i god form! Det er ingen gravid eller ei som vil være dårlige i ferien sin! ferien er til for å slappe av, kose seg og lade batteriene. Og det trenger du ekstra mye nå når du er gravid!! Nyt ferien du:-)

Skrevet

Takk for det:) får prøve å samle krefter i ferien. Pratet med sjefen om dette. men virket som han trodde jeg kom til å klare å jobbe etter ferien og slik det ikke hadde noe å si. Får bare håpe helsa holder:)

Skrevet

Det er jo ikke noe flaut i det hele tatt. Ikke uvanlig at hvis man blir syk i ferien sin, så får man sykemelding slik at man får igjen feriedagene senere.

Du må nyte at du har ferie uten dårlig samvittighet. DU kan vel ikke vite på forhånd om du blir i dårlig form senere;)

Jeg er delvis sykemeldt nå. Dette gjør at jeg får 7 uker ferie nå. Blir bare deilig det! :) Jeg føler meg i fin form nå, men det er fordi jeg er sykemeldt 50 %. Hadde jeg måtte jobbet 100 % hadde jeg vært skakkjørt nå

Selvsagt kan den dårlige samvittigheten komme når jeg føler meg i fin form, men det er for en kort periode av yrkeslivet. Synes man skal ta hensyn til seg selv når man er gravid, og nyte graviditeten.

Skrevet

nei sant det:) En kan aldri vite. å må prøve å nyte at en er frisk.

Men kan godt tenke meg det blir tyngre å jobbe jo mer en går opp i vekt. Merker allerede nå at jeg ikke orker å stå så mye og gå så mye som før før jeg får vondt i bena.

Er bedre å jobbe 50 % over en periode, enn å slite seg helt ut slik at en blir 100% sm.

Skrevet

hei.ønsker deg en god ferie jeg, det som kommer etter ferien får du ta da, ,men skjønner det med samvittigheten din er så merkelig at vi skal føle extra på det når vi er gravide, sikkert for at alle sier det ikke er noen sykdom, jeg fikk dårlig samvittighet nå for ble 100 & sykmeldt før ferien, med kroppen fungerte ikke lenger, god sommer,

Skrevet

Nettopp, graviditet er ingen sykdom, men det har bivirkninger som gjør at formen kan bli kraftig redusert. Så man trenger ikke å ha dårlig samvittighet:)

Skrevet

takk for det dere:)

Men det rare er at jeg har vært på overnattingstur med jobben. Kjørt i buss i mange timer og gått mange timer. At jeg nå har fått forferdelige smerter bak i korsryggen. Har aldri hatt lignende smerter der før.Måtte bite tennene sammen for å klare å gå idag. Og jeg har kun 2 dager igjen til ferie. Tror jeg faktisk må ringe legen imorgen å få noe behandling og evt medisiner. Kan ikke bli sm før ferien hvertfall. Lurer på hva folk på jobb hadde sagt da. Kanskje bare meg selv å takke som tar på meg sånne ting, og tror jeg kan klare alt om jeg er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...