Hurra:) Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Skal på ferie og vet at det er hesteutleie den ene plassen vi skal, også begynte jeg bare å lure om ridning er noe en frarådes mot under graviditet, eller om det er greit så lenge man er forsiktig? Forøvrig utrolig mye man må tenke på når man skal ut å reise og har blitt gravid siden turen ble bestilt..
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Eldre damer fra den gamle skolen sier at man ikke skal ri som gravid.. Bestemora til bestevenninna mi sa at hun ikke måtte ri når hun var gravid. Hun gjorde det likevel, og mista i 6 måned... Men jeg vet ikke, har jo hørt at man ikke skal gjøre det..
Spaniella Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Det er anbefalt at man ikke rir etter 16. uke i svangerskapet. Før dette bør man utvise forsiktighet og bare ri hester man er trygg på (der risiko for å falle av er liten).
MissMe*med*lillegutt Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har hest og rir selvom jeg er gravid Kjenner mange som har ridd helt fram til termin og har absolutt ikke tatt noe skade av det
blimamma Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Ri så lenge du føler deg trygg på hesten:) De stedene de har utleiehester har jo stort sett rolige hester også, og ridning er jo kjempegod trening for setemusklaturen! Har hest selv og henne kommer jeg til å ri så lenge jeg kommer meg oppå Er ca 11 uker på vei nå og det har gått veldig bra til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå