Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 ...hvordan gjør dere det? når pumper dere? og når gir dere flaske evt..? jeg vil amme.. men vil også pumpe meg så pappa´n kan mate den lille litt å få den ekstra nærheten der.... pluss at jeg overhodet ikke vil blotte puppen min ute i det offentlige..og begynne å amme in puplic... så da er det frem med flaska... er det flere som gjør dette? når jeg har pumpa meg.. hvor lang tid vil det ta før brystet er fullt igjen? tenker liksom på når jeg bør pumpe meg... og ikke risikere og ikke ha igjen noe inni brystene mine når lillegutt blir sulten nesten gang.. hadde jo vært litt dumt... hvordan får dere dette til å fungere?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 jeg både ammet og pumpet sist. Helt uproblematisk. Jeg pumpet helst et bryst om morgenen. Da var brystet fullest og lettest å pumpe. Det var mer enn nok melk i det andre brystet til barnet. Begynte med pumping etter ca 6 uker og produksjon av melk ble ganske så stabil da. Men måtte huske å pumpe ellers ble det "utakt" Når barna er helt små holder det ofte med en pupp pr måltid. Iallefall her hos oss. Det virket som om jo mer jeg pumpet jo mer melk ble produsert så da ordner det seg. En annen ting, hvis jeg ikke fikk i mg nok vann ble det vanskeligere å pumpe. For å produsere mye melk er det viktig at mor får i seg nok veske og næring. OG hviler nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå