Gå til innhold

hvor mye har dere kjøpt ?


Mammaen&Emil

Anbefalte innlegg

Har dåke begynt å handle inn utstyr ?

Vi har ikkje handla nåke vi, utanom to bodyer, og eg begynner å få litt panikk.... Vi er i veke 24 no og har vel i grunn god tid, men greitt å ha litt i hus:)

Så ka har dåke handla til no ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mye. Handlet noen bodyer + noen andre billige babyklær fra H&M og LIndex som var på halv pris.

 

Kjøpte en vippestol fra babybjörn. Trengte egentlig ikke å kjøpe den nå, men ville ha en bestemt farge og den fant jeg ingen steder, så da jeg endelig fant den i Oslo, så kjøpte jeg den med en gang :)

Ellers har vi ikke kjøpt noe som helst. Blir vel å handle det meste i sommer, ihvertfall det nødvendigste man trenger i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noen ting denne gangen. Har en gutt fra før og får gutt igjen, så vi har det meste vi trenger fra sist. Ganske greit. :) Men er jo alltid gøy med litt nytt, og regner med å handle litt i sommer.

 

Det er veldig smart å være klar med det meste av shoppingen i god tid. Man vet aldri når babyen kommer. Fikk selv ca 1 mnd for tidlig sist. Så spesiellt det mest nødvendige anbefaler jeg å ha klart. Body'er, klær, bleier, filler/gassbleier etc, olje (evt babysåpe), håndklær, kremer, hentesett, og diverse utstyr som bilstol, seng, sengtøy osv.

Uansett er det nok ingen krise. Det er alltid noen som kan handle for deg, hvis det er nødvendig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt nesten alt jeg nå. . . Hehe, bare meg som tar helt avgårde eller? Mangler kun senga å så no strømpebukser så er alt på plass hehehe. .. . Er og 24 uker å jeg føler tiden går så fort at det er greit å få ting fort på plass hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt inn en del bodyer og fått teppe, sparkebukser og pysjamaser. Svigermor strikker vognteppe og hentesett. Og så har vi kjøpt vogna og bestilt bilsetet pga ferie hos Emmaljunga i juli. Vogn og bilsete er det dessuten som oftest ca 8 ukers levering på om ikke du er kjempeheldig og vil ha akkurat en av de de har inne... Bilsetet får vi ikke før i slutten av august/ begynnelsen av september, og med termin 3.okt så synes jeg det gikk akkurat. Jeg vil gjerne ha det meste klart ca 1 mnd før :)

 

Men nå har feriepengene kommet og denne uken kommer skattepengene, så nå blir det mer planlagt shopping de neste ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, er pga av økonomien den siste tiden at vi ikke har shoppet så mye. Har hatt så mye andre uforutsette utgifter som måtte prioriteres. Men nå som feriepenger og skattepenger har kommet, så blir det å handle inn alt som trengs i sommerferien :) Dessuten får en god rabatt på en babybutikk på hjemstedet vårt, derfor har vi ventet med å kjøpe så mye utstyr før vi reiser hjem på ferie.

Men merker at tiden går fort, så det er strengt tatt på tide å gjøre innkjøpene nå. Orker ikke noe stresshandling når det nærmer seg termin og man er full av vann i beina :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 2 år fra før, og får nå en jente. Når det gjelder de litt større tingene, har jeg kjøpt det meste i hvitt - så det kan fint brukes igjen. Det eneste store jeg skal ha er ny vogn, så har lagt inn bestilling på det nå, siden den ikke kommer før ca uke 35. Det er vel det eneste jeg vil anbefale at en ser på litt tidlig, i tilfelle bestillingstid på den aktuelle modellen.

 

Fra sist gang har jeg erfart at jeg definitivt ikke skal kjøpe mye klær i str 3-6 mnd. En får mye av familie og venner i tillegg til det en har kjøpt selv. Sist måtte jeg faktisk ut å panikkshoppe klær som passet han fra 0-3 mnd, mens jeg så vidt fikk brukt alle plaggene 3-6 mnd én gang.

 

Jeg har en Moses-kurv som sønnen min lå i før han ble lagt i sprinkelseng. Jeg savnet imidlertid å ha noe som kunne vugges. Men nå i ettertid er jeg glad for at jeg ikke hadde det, siden de fort blir avhengige av å bli vugget i søvn. Det var slitsomt de første 2 mnd, men etter det har han vært veldig enkelt å legge.

 

Ellers blir det kun bruksting, som klær, smukker, flasker etc.. i rosa denne gangen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en jente på snart tre fra før, så trenger heller ikke så mye. Men,ny vogn må vi ha. Tipper det skjer når skattepengene ankommer :)

Ellers har vi kjøpt nytt stellebord, det gamle som vi arvet falt fra hverandre omtrent... Og nye bordet er fra ikea og kan være hylle til gutten vår ankommer,da monterer vi på selve stelleplaten. Ellers...njaaaa....ingenting? Har endel unisex klær til jenten vår, så må ikke kjøpe helt ny garderobe,men en del nytt må det bli. Skal snart gå igjennom kartonger med klær og sortere bort de rosa hodeskallekjolene ;P

 

Er jo litt nøgd med å få et annet kjønn denne gangen, da kan jeg få shoppe inn litt likevel... En jente hadde jo hatt alle klærne hun trengte ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har ikke kjøpt inn noe som helst enda, jeg er 24uker på vei, og har ingen barn fra før. Men vi holder på å lage et barnerom, så med en gang det er ferdig begynner shoppinga. Gleder meg sååå til å få ting på plass, fylle en ny kommode med søte små klær, få satt inn senga...åååh, blir så koselig, men det blir nok en stund til enda, må bar smøre meg med tålmodighet. Stellebord og vogn skal vi få av foreldrene våre, så det slipper vi å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får første mann nå i oktober, er i uke 26, har fått tak i stort sett alt nå, mangler bare seng og bilstol...

Det er deilig å ha ting på plass, føler allerede nå at jeg blir større og større og at det i hvert fall ikke kommer til å bli lettere fremover......

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente på 2 fra før, og venter en ny nå, allikvel føler jeg at jeg går litt amok.. har kjøpt moseskurv for de første mnd, og etterpå overtar hun sprinkelsengen. Har kjøpt nye babypledd, en liten kosebamse, et par klesplagg. Kjøpt søskenvogn og skal kjøpe ny vogn i tillegg (den andre brukes i barnehagen og er blitt ganske slitt - men ja, dårlig unnskyldning :-) ). Ellers klarte jeg meg uten ammepute og stellebord sist gang og vil ikke ha det nå heller. Må ha ny babycall, for den første har nå streiket.

Jeg synes det er kjempekoselig å handle inn :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...