SOMMER :) Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Husker sangen. Men er det ikke en regle etterpå? Skal ha bursdag om noen timer og skulle hatt den i bakhånd... :-)
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Litt usikker på hva du mener, men hvis du tenkte på det 2. verset så er det: Jeg gikk meg ut i den grønne eng Der gjettet jeg på hvem ringen skulle få Ser du jeg har fått den Ser du jeg har fått den Tra - la - la - la- la- la- la- la - la- la- la
SOMMER :) Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2009 Takk! Men hva skjer etter tralalalala??? Står plutselig helt stille her..
hit og dit Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Mulig eg husker feil altså ta den ring og la den vandre fra den ene til den andre ringen er her (?) du ser den ei nettopp nå er ringen hos meg Ser du jeg har fått den Ser du jeg har fått den tra la la la la la lalalalala
hit og dit Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 den som har lagt ringen i ei hånd stopper å gå rundt sirkelen av folk når dei slutter å synge. Personen han/ho står bak skal gisse kven som har ringen ved å dunke dei på hånda.
La vita è bella <3 Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 det er vel ringen er skjult? Står litt om leken her http://wiki.fetskolene.no/index.php/Ta_den_ring_og_la_den_vandre
Den Blå Engel Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 "Ringen er skjult, den synes ei, nettopp nå er ringen hos meg" (IKKE "det synes jeg", som så mange synger!).
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 enig med hun over her... " ringen er skjult, den synes ei. nettopp nå... er ringen hos deg. ser du jeg har fått den, ser du jeg har fått den... osv... "
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 eller... ...er ringen hos MEG mener jeg... :/ ikke deg..
☆ gullverdt <3 Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 jeg mener helt på slutter er det ikke "ser du jeg har fått den" men " ser du HVEM har fått den ser du HVEM har fått den tra la la la la lalalalalala"
☆ gullverdt <3 Skrevet 21. juni 2009 #11 Skrevet 21. juni 2009 hehe egentlig spiller det vell ikke så mye rolle hva som er riktig,de små skjønner vell ikke det uanset hoho ha en flott bursdagsfeiring;) feirer selv vi min sønn som er 1 år i dag <3
Grigri m/3 gutter Skrevet 21. juni 2009 #12 Skrevet 21. juni 2009 Vi sang: Ta den ring og la den vandre fra den ene til den andre ringen er skjult, den synes ei hvem har ringen, du eller jeg (Til nå må den som går rundt med ringen ha lagt den i noens hånd) (Alle tar frem hendene sine lukket) Ser du jeg har fått den, ser du jeg har fått den tra la la la la la lalalalala Og så husker jeg ikke hvordan man fant den
Himmel og hav Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 Det demrer for meg at det var et eller annet med " hvem har ringen som sitter på den venstre eller høyre ringefinger'n..." eller no' sånt, som den som hadde lagt fra seg ringen sto i midten og "ellet" med, og den hun stoppet på skulle gjette. Var det det du var ute etter?
Carta Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 Ta den ring og la den vandre Fra den ene til den andre Ringen er sjult, den synes ei Hvem har ringen? Du eller jeg? Jeg gikk meg ut på den grønne eng Der gjetta jeg på Hvem ringen skulle få Ser du jeg har fått den Ser du jeg har fått den Trala-lala-lala-lalalalala så står en midt i ringen og peker rundt i ringen og sier: Hvem har ringen som sitter på den høyre pekefinger Er det du? Eller jeg? Eller ingen?
LilleTrille med en tulle Skrevet 21. juni 2009 #15 Skrevet 21. juni 2009 Ta den ring og la den vandre Fra den ene til den andre Ringen er skjult, den synes ei Nettopp nå var ringen hos meg Jeg fikk meg ut på den grønne eng Der gjettet jeg på Hvem ringen skulle få? Ser du jeg har fått den Ser du jeg har fått den Tralalalalalalalala Hvem har ringen som sitter på venstre eller høyre pekefinger Svar JA eller NEI uten å betenke deg!
Lillesnuppis Skrevet 21. juni 2009 #16 Skrevet 21. juni 2009 Ta den ring og la den vandre Fra den ene til den andre Ringen er sjult, den synes ei Hvem har ringen? Du eller jeg? Jeg gikk meg ut på den grønne eng Der gjetta jeg på Hvem ringen skulle få Ser du jeg har fått den Ser du jeg har fått den Trala-lala-lala-lalalalala Den som har gått rundt med ringen steller seg i midt i ringen og peker rundt i ringen og sier: Hvem har ringen som sitter på den høyre eller venstre pekefinger, svar ja eller nei. Den som blir pekt på når nei kommer skal vise frem hendene sine. Er ikke ringen der så er det hennes/hans tur til å gjette på en person. Sånn holder man på til ringen er funnet. den som har ringen får gå rundt og legge ringen i hånden på en annen.. Dette var alltid en slager på barnebursdager da jeg var liten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå