Den Blå Engel Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Jeg kjøpte meg Macbook i går, og jeg sliter litt foreløpig. Har aldri brukt Mac før, og det er mye som er annerledes enn jeg er vant til fra min gamle laptop. Regner med at det kommer på plass etter hvert! Noe jeg imidlertid ikke klarer å finne ut av, er dette med Internett. Jeg kommer på nett, men det vises bare i et vindu som dekker ca halve skjermen. Med en 13-tommers skjerm er jo ikke det mye. Tenkte først det bare var å maksimerer det, men det er tydeligvis slik det er når det er maksimert. Det gjør det litt vanskelig å være på nett, rett og slett. Må det være slik, eller vet noen et knep for å få vinduet større??
Monajenten Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Nede i høyre hjørne er det en liten grå trekantlignende sak med noen streker i (?). Bare dra i den og forstørr til ønsket størrelse:-)
Monajenten Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Jeg stresset litt med det der i begynnelsen selv. Men nå er jeg bare dønn forelsket i macbooken min <3 ;-) Så det er bare å spørre om du lurer på noe, selv om jeg ikke kan kalle meg en ekspert helt enda;-)
Den Blå Engel Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2009 Vel, da sier jeg takk for tilbudet og spør! For det første klarer jeg ikke å skifte til ny startside. Og for det andre skulle jeg gjerne gjøre styreknappen/museknappen mer følsom for berøring, som på en pc. Nå må jeg trykke hardt hele tida, og det er ganske slitsomt. De sa i butikken at det var mulig, men tør ikke eksperiementere så mye enda!
Monajenten Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 For å endre startside, åpner du den siden du vil ha som startside. Gå på Safarimenyen, valg og generelt, og der velger du "bruk nåværende side". For å endre på følsomheten på styreknappen, trykker du på eplet oppe i venstre hjørne. Der går du på systemvalg og velger "styreflate". Der kan du endre det markørhastighet, rullehastighet osv. Det er også en som heter "tastatur og mus" hvis det er der du må endre noe! :-)
Den Blå Engel Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2009 Takk Men så var det idiotspørsmålet, da: Hva skal jeg stille inn på "styreflate" for å gjøre den mer trykkfølsom? Markørhastighet?
Monajenten Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Idiotspørsmål krever idiotsvar: Jeg har aldri stilt inn på den, så du må nesten bare huske hvor den står nå, og så prøver du litt forskjellig:-s Men ja, vil jo tro det er markørhastighet, er vel det som høres mest logisk ut.
Den Blå Engel Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2009 Lurt. Da skal jeg prøve meg frem. Takk
Monajenten Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 Bare hyggelig, håper du finner ut av det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå