Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i 50-års dag i går, og der var det koldtbord. Som besto av bl.a røkt laks, spekemat, roastbiff, skalldyrsalat m.m

Sikkert kjempegodt.. men jeg satt der med tørr kalkunfilet, eggerøre og potetsalat. Jammi.. spiste litt skalldyrsalat også, og det har jeg selvsagt kjempedårlig samvittighet for i dag :-(

All denne 'gode' maten resulterte i at jeg selvfølgelig spiste altfor mye kake og drakk altfor mye brus.. enda mer dårlig samvittighet.. :-(

og i natt fikk jeg selvfølgelig ikke sove fordi jeg var kvalm og hadde skikkelig mageknip..

Da var jeg ferdig med å klage.. måtte bare få det ut :-)

og håper jeg ikke gjorde noe galt når jeg spiste skalldyrsalat..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg spurte min jordmor om det er greit å spise reker når man er gravid, svarte hun at reker er kokt, og derfor ikke noe problem, er også greit å spise kjøtt fra deler av krabbe. Andre typer skalldyr er jo også kokt, så tror skaldyr er ganske trygt.

Mye søtt og godt en gang i blant er ikke tilskade for barnet i magen:)

Lykke til videre.

Skrevet

Skalldyrsalat er ikke noe problem, og neppe røkelaksen heller (det anbefales at den spises fra en forholdsvis nyåpnet pakning - og de fleste har vel ikke spart på restene fra i fjor til koldtbord).

Spekemat og roastbiff får vi ta igjen til vinteren. =)

Skrevet

jeg spiste visst noe fetaost også.. uff.. jeg får gå over til bare havregrøt tror jeg, blir gal av dette..

Skrevet

De vanlige fetaostmerkene (Arla og slikt) er pasteuriserte og helt ufarlige. =)

Skrevet

Roastbiff er vel ok hvis den er gjennomstekt?

Skrevet

jeg har ikke peiling på hva slags fetaost det var.. jeg tenkte ikke over hva jeg gjorde, var bare superirritert over at den ekle tørre kalkunfileten var det eneste kjøttet jeg kunne spise.. :-)

Skrevet

Ikke vær så streng mot deg selv :-)

Jeg spiser mye fetaost og har ennå ikke kommet over noen som ikke er pasteurisert. Vet ikke om vi har noen slike på markedet i Norge.

Og som de andre skriver: Skalldyr er kokt og helt ok å spise. Røkt laks kan spises hvis den er fersk, og det vil den helt sikkert være i et 50-årslag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...