bianchi Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 I mine første 14 dager etter innsetting kom mye av crinone restene ut igjen (grå, brun eller hvit i farven). Nå etter jeg har testet positivt og slimhinnene mine er svulmet opp kommer det nesten ikke noe ut igjen. Er redd det skal ligge rester der inne som hindrer det nye jeg fører inn til å bli tatt opp...men virkestoffet blir ved tatt opp av slimhinnene selv om det skulle ligge rester av gammel crinone ved livmortappen?? Noen andre som føler det sånn?? Er så redd det ikke skal taes opp, for da avbrytes jo graviditeten...skummelt å tenke på...
elmaaani Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Du kan jo spørre klinikken om dette, men vil tro kroppen tar opp det den trenger uansett om det er rester der...
Min tur snart?? Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Hvor lenge er det egentlig vanlig å ta Crinone?? Jeg skulle bare ta den i 15 dager (begynte dagen etter uttak). Ser det er mange som tar den mye lenger enn det. Ting begynte faktisk å endre seg for meg dagen etter jeg sluttet med Crinonen. Kom plutselig ut mye gamle Crinonerester (noe det ikke hadde gjort tidligere), så brulig utflod og deretter blod. Fikk konstantert nedgang i hcg på RD 19. Kunne dette kanskje vært unngått dersom jeg hadde fortsatt med Crinonen?? Har du fått beskjed om at graviditeten kan avbrytes dersom du ikke tar Crinone? I såfall har jeg en høne å plukke med IVF-klinikken min!!
bianchi Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2009 Dette står i papirene mine: "Du skal ta crinone vag.krem og progynova tbl ut 12.svangerskapsuke (hvis du ikke har fått annen beskjed)." Den fungerer vel på en måte som det gule legeme i en naturlig syklus (det gule legeme produserer progesteron i en vanlig syklus). Spl fra klinikken sa til meg at det var veldig viktig at jeg har nok resept på crinone nå over ferien nettopp fordi det er jo denne som gjør at spiren klamrer seg fast.... men du satt kanskje inn egg i en naturlig syklus? Da skal vel det gule legeme fungere...vet ikke helt jeg...
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 Hei! Ved fryseforsøk skal man ta Crinone ut 12. svangerskapsuke, men ved ferskforsøk skal man ta det i 14 dager. Ved en graviditet ved ferskforsøk begynner kroppen å produsere selv, mens man ved frys trenger støttebehandling lenger. Det har iallefall jeg fått beskjed om på St.Olavs.
Min tur snart?? Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Ok.. Høres veldig fornuftig ut. Var mitt 1. forsøk dette, så da stemmer det vel med 14 dager. Begynte bare å lure liksom!! Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå