Gå til innhold

Nattevakter fremover-litt mer "mas"fra meg,

Anbefalte innlegg

Skrevet

takker for tidligere svar.Flere som sier at forskning viser til økt fare for abort.Jeg leter på nettet og finner lite om akkurat dette..noen som kan hjelpe?

Jeg har fast ansettelse og vet min leder og lege mer enn gjerne bidrar til at jeg kan jobbe dagtid,og egentlig sånn det passer meg,men:for meg passer det best med natt.Jeg synes dagvakter er kjempestressende,og er om morgenen i verst form.

Kveldsvakter er vanskelig da jeg har en i sfo-og pappan rekker ikke hente der..

Jeg vil mao.selv gjerne jobbe natt,men kanskje litt mindre etterhvert..,men IKKE om det utgjør en reell fare for abort.Selvsagt.

Tuuusen takk for svar til dere alle!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan søke opp flere artikler om faktorene av skiftarbeid og graviditet blant annet på helsebiblioteket.no. For å kunne søke der må du registrere deg med autorisasjonsnummer (lege, sykepleier, fysio etc). Om du ikke har et slikt nummer, kan de på biblioteket hjelpe deg:) Jeg jobber rundturnus, men skal til legen i morgen for å få attest på at jeg er gravid og dermed kan slippe netter, for meg fungerer det best med dag og kveld.

Lykke til!

Skrevet

Hei igjen. Jeg tror det er veldig mange delte meninger om dette tema blandt helsepersonell. Min lege mente sålenge det var ok for meg så skulle jeg avgjøre, men jegf syns det ble slitsomt og snu døgnet hele tida mens jeg var gravid, noe som førte til dårlig søvn også i friuker, samt tunge pasienter på natt, og som eneste sykepleier på vakt kan man ikke alltid bytte bort pasientene. Men jeg tror at det er med nattjobb som med alt annet, så lenge det går greit for deg og du føler det fungerer så vil det ikke være skadelig.

Men igjen husk, om du skal på dag skal du kun jobbe samme stillingsprosent som på natt, så ukene blir jo korte:)

Skrevet

kan nok ikke svare på hva forskningen sier, men.. jeg tenker at det som gjør at mor har det bra,er bra for barnet.. vet ikke om det stemmer men.. det er jo veldig varierende hvor godt vi takler turnusarbeid. de som har problemer med det i utgangspunktet bør vel neppe gjøre dette som gravid. dersom man ikke har noen problemer med dette, så vil jeg tro at det er ok? spør legen din, han eller hun vet nok best :)

Skrevet

Jeg jobberi 3-delt turnus, noe som innebærer jobb 7 netter iløpet av en 12 ukers turnus. Skal på min første nattevakt i morgen etter at jeg ble gravid. Har vært veldig plaget med kvalme de siste dagene, i dag har det vært helt grusomt. Er veldig spent på hvordan det blir å gå. Vist jeg ikke klarer det i morgen, skal jeg prøve å få meg time hos legen slik at jeg kan bli sykemeldt en periode framover. Er så kvalm hele dagen for tiden, så det er like vanskelig å jobbe dag, kveld og natt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...