Gå til innhold

Noen gode råd ang flyreise med 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise på besøk til noen i ferien og må ta fly. Tar ca 2 timer, men jeg gruer!! Minstemann er jo så urolig og kommer ikke til å sitte i ro...og kommer garantert ikke til å sove, flyet går etter sovetiden hans:/

Og hvordan kan jeg gjøre det på flyplassen, må jo vente litt osv..Han er jo for tung for babybjørn nå, noe annet jeg kan ha han i?

Huff, ser allerede for meg hyling, gråting og stress...iiiik..

Er sååå glad for at 3-åringen min er så flink stor gutt, null problemer der;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fløy nylig ca2timer med min sønn på ca2år og det gikk over all forventning. Jeg fløy ikke alene, men det skal kanskje ikke du heller? Jeg hadde tatt med bokstavkjeks og eplebiter, en bil, en bok og en bamse, i tillegg så fikk han tegnesaker, juice og pastiller av flyvertinnen og syns det var veldig stas. Han syns det var veldig morsomt å se ut vinduet, så det underholdt en stund. Etter det lekte han og hver gang han begynte å bli litt utålmodig, fikk han noen kjeks eller en eplebit og da brukte han litt tid på å spise det.

På vei hjem fløy vi noen timer etter leggetid, men ikke lengre enn at vi var på flyplassen når han pleier å sovne og da var han så opptatt av alt som skjedde der at han ikke sovnet. Så fort det ikke var mer å se ut vinduet, så sovnet han og sov nesten til vi skulle lande igjen, så det gikk kjempebra. Det kommer selvfølgelig an på barnet, men jeg ville nok prøvd å drøye sovingen til flyturen hvis det er mulig.

Jeg tror også at det er sånn at hvis mor og far blir stresset, så blir barnet det også (uansett, ikke bare når man skal fly), så ikke bli stresset allerede nå, for da tror jeg det blir en grusom flytur:-)

På Gardermoen er det "handlevogner" med sete til barn, hvertfall hvis du skal reise til et annet land, så da er det greit å sette barnet der. Ellers så er det nok lurt å la han løpe litt på flyplassen sånn at han har brukt mest mulig energi før dere går ombord i flyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...