vimsesvimsen Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Det er jo dette med jernet da.... Det er vel jern i prim og i noen brunoster, men det er jo mye sukker i både prim og brunost?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Mye sukker ja :-/ Æ gir sånn laksepålegg og makrell i tomat i tillegg til leverpostei og prim ;-) Tenkte bynne me smøreost etterhvert :-)
lillespire08+10 Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Jeg gir leverpostei (den runde gule boksen:)), kaviar og makrell i tomat. Dette fordi det er sunt og med jern i:-) Tenkte å prøve å gi litt egg idag, det blir spennende:) (det kan man gi fra 9mnd)
temine Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Leverpostei ja, det er det som brukes mest her og. Har prøvd makrell i tomat, men knerten brekte seg og nekta å åpne munnen mer før til neste måltid. Tenkte å prøve det flere ganger, se om han kan venne seg på det, men da skal jeg gi det på siste brødbiten, ikke første;) Ellers har jeg planer om prim, skinkeost og hvitost i nærmeste fremtid. Kaviar syns jeg helt forferdelig selv, vurerer å gi det til knerten likevel, men er det ikke veldig salt?? Jeg mener at det lille sukkeret som er i primen på ei brødskive innimellom ikke skader de små, da er det værre med sjokkopålegg;)
Blind Gudinne Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 Vi bruker stort sett alt som kan smøres. Leverpostei, smøreoster, prim, frutti, syltetøy uten sukker en sjelden gang.... kaviar og makrell i tomat var ingen slager. Favoritt-brødskiva hennes var nok den hun fikk av storebror...Den var det nugatti på =D
yasmina Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Det er vel like mye sukker i Prim som i sjokoladpaalegg ? Her faar han kaviar, makrell i tomat, leverpostei, hjemmelaget syltetoey og servelat. Har melkeallergi saa er forsiktig med osteprodukter.
temine Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Jeg er enig i at Prim ikke er at av de aller sunneste påleggene, men å si at det er like my sukker i primen som i f.eks nugatti er feil. Primen inneholder i tillegg (om man kjøper litago sin i alle fall) jern, mindre mettet fett og mindre tilsatt sukker enn hva e.eks nugatti gjør. Servalat var et godt tips forresten, kanskje knerten kan like det?
vimsesvimsen Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2009 Takk for tips! Skal prøve med litt servelat og ost etterhvert! Kaviar er vel kanskje greit om man smører tynt på? Med tanke på salt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Hva med bare smør? Det er ikke noe i veien for å bruke smør vel? (tenker på salt og melk...Men det er vel så små mengder at det gjør vel ingenting kanskje..?)
bønni Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 Obs obs, det er melk i leverpostei... Gutten min har også melkeallergi, så jeg unngår leverpostei og ost og prim. Men fikk grønt lys av hs for å bruke kaviar. Makrell i tomat faller i smakt her - og bruker melkefritt smør, sviskemos på skiva... det er kanskje det vi har hatt foreløpig. Tenkte å lage leverpostei selv, uten melk. Men noen må lære meg å rense lever først ;-D Pureer av grønnsaker kan vel også være ok pålegg. Ja, det er vel ok med bare smør også, lykkelig! Alle smaker er jo nye og spennende enn så lenge :-) Og ypperlig å unngå makrell i tomat når de putter i seg maten selv ;-)
Lunita_ Skrevet 21. juni 2009 #11 Skrevet 21. juni 2009 du kan gi smør,å salt i små mengder tåler de:) Bruker ikke å ha på en hel boks på skiva liksom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå