Gå til innhold

Huff..jeg er så redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et stort hus helt alene. Har vært våken i hele natt, har ikke sjans til å få sove.

Skjelver som bare det når jeg hører knirkelyder i veggene, eller hører fulle folk som går rett utenfor her på veien.

Sitter bare å ser meg rundt for å se om jeg ser noe unaturlig.

Er også redd for at noen skal bryte seg inn:(

Flere som har det sånn? Hva kan jeg gjøre for å bli tøffere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Nå er det allerede morgen, og det er helt sikkert lyst utenfor hos deg.

Sett på litt musikk, fin musikk som du vet du liker og som gjør deg glad til vanlig.

En annen ting du kan gjøre, som kanskje vil virke skremmende på deg akkurat nå, er og ta deg en liten tur ut, bare rett utenfor døra.

Stå der en stund, og pust helt rolig.

Etterhvert vil du oppfatte fuglekvitter, litt svak vind kanskje, kanskje til og med solen har dukket opp hos deg.

Det har den her:)

Prøv og ikke skremme deg selv opp, ved å tenke på alt som kan skje, og alle hva, hvis, tenk om, osv..

Du må stole på at der du er nå, er du helt trygg.

*en liten trøsteklem til deg fra meg*

Skrevet

Ååå..tusen takk "Duo-yoghurt 31.pp". Føler meg med ett litt større og sterkere her jeg sitter. Så godt å få svar fra noen.

Det du skreiv var skikkelig oppløftende:) Skulle nesten tro det var en psykolog som skjulte seg på nicket ditt..

Været ute er nydelig, har ikke turt å se ut vinduet før nå. Tror dagen som kommer kan bli veldig fin!

Føler meg som ei skikkelig pingle. Men det å være aleine er det verste jeg veit. Er ganske tøff på endel andre ting, heldigvis.

Ha en fin natt/dag:)

Skrevet

Hehe, er jo artig å kunne hjelpe noen:)

Men tro meg, jeg er ikke no psykolog :)

Selvom du er redd for å være alene, så gjør ikke det deg til noe pingle!

Er nok mange som har en liten angst for å være alene.. og jeg tror den beste medisinen er å konfrontere frykten man har!

Jeg er selv livredd edderkopper.

Jeg hyler om jeg ser en, og da trenger den ikke være mer enn en cm i diameter..hehe :)

Neste gang du skal være alene om natten, og du kjenner at begynner å bli redd. Skal du sette i gang med noe du virkelig liker.

Det kan være å lese en god bok, se en komedie, synge høyt for deg selv, høre på musikk, danse rundt...hehe:) Alt som gjør deg glad!

Da trekker du fokuset av det som er skummelt, og gjør inntrykket av natten til noe positivt.

Da vil hjernen din etterhvert "glemme" å grue seg på forhånd, fordi den nå forbinder det med noe positivt!

Ha en skikkelig strålende dag!! :)

Skrevet

Takk igjen! Skal virkelig prøve dine gode tips neste gang jeg er aleine:)

Edderkopper, slanger og mus som så mange er redd for har jeg ikke noe i mot. Men har full forståelse for de som ikke takler å være i nærheten. Vi er vel alle redde for ett eller annet. Får prøve å tenke sånn. Neste gang jeg er aleine skal jeg prøve å være positiv, du fikk meg skikkelig glad nå:)

Skrevet

Ja, alle har nok hver sin frykt! :)

Håper du får en fin dag :)

Her skinner sola, og knallblå himmel.

Skal hoppe i dusjen nå, og starte dagen med litt husarbeid.. hehe!

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...