BabyBlue Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Er det noen som har tips? Jeg så en link på siden her, men den er nå selvfølgelig borte.....
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 litt hyppig bleieskift, vask og lufttørke.. og evt smøre med en god krem.. så forsvinner det raskt..
signe maten Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Og en god krem kan f.eks være svensk barnesalve som du får på sykehusapoteket. Den er fantastisk og tar alt! Da magnus fikk sin første tann var han så sår at han begynte å blø når jeg vasket han - etter et par omganger med den svenske var han merkbart bedre, og etter et par dager helt bra!
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Lufting og potetmel. Om det er gjenstridig. Weleda zink krem med calendula eller en ren calendula krem.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Jeg har i alle år brukt jordnøttolje og Aselli. Blitt borte over natten. Ellers også Silulen når det har vært litt mindre utslett. Noen har anbefalt Inotyol, men jeg leste her ett sted at den inneholdt noe som ikke var så bra. Nå husker ikke jeg hva det var for noe igjen heller da,men.. Uansett, jeg brukte iallefall å helle på litt olje, la det tørke inn i noen min for så å ta på Aselli. Skiflte bleie minst hver 2-3t og lufte godt ved bleieskiftene. (Daniel har hatt en god del såre rumper over tid, og jeg har derfor blandet litt med Silulen og Aselli for at det ikke skulle bli den samme salven hele tiden. Silulen-salven funket ikke på han uten at jeg måtte ta på jordnøttolja i tillegg.... Lykke til da og god bedring til barnet ditt
Gurine Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Her brukes Inotyol ved ordentlig sår stump og vanlig zink når det bare er litt rødt. Har fungert godt på alle 3 snuppene, og har ikke hørt om noe som ikke er bra med kremen. Eneste vi hørte da vi fikk vår eldste, er at den egentlig er en psoriasiskrem (så den er jo ment for utslett), den inneholder litt tjære, og den var super mot bleieutslett, men kanskje litt sterk, så det var best å bruke den i korte perioder om gangen. Derfor har vi bare brukt den når det har vært ganske ille, da fungerer ikke vanlig zink godt nok. Og så er det best å vaske av bæsj med olje, da slipper man å gni og lage sårere hud. Inotyolen er ganske seig og går også best av med olje. Vi bruker vanlig parfymefri babyolje fra Natusan.
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Inotyol er knall god krem. Den inneholder noen stoffer som gjør at du ikke skal bruke den hver dag. Men du kan helt fint bruke den ved sår stump. Ren zink salve fungerer for noen.. men ikke for mine.. de blir mer røde av den.. Men mine har aldri hatt bleieutslett eller ordentlig såre stumper da.. bare vært litt røde av og til.
Lykkekløver Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Her sverges det også til Inotyol, den tar vekk bleieutslett over natta her. Fantastisk salve! Bruker også litt olje når det er bæsjebleier så den går lettere vekk og man slipper å gni.
Arb.ledig husmor Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Vi har en jente som er plaget ekstremt mye med bleieutslett, og det som fungere her er: - Løse bleier (om ho bruke vanlige bleier), gjerne en str. for stor - Inotyl krem når ho er blitt sår - Vasker aldri vekk bæsj m såpe, kun rent vann på myke vaskekluter (fra Euroshopper) - Tørker også alltid etter et bæsjeskift med de vaskeklutene fra Euroshopper - Ved skift av tissebleier, vaske vi aldri.. Kun morgen og kveld. Ved ekstremt tilfelle bruke vi krem fått på resept av legen. Det som er beskrevet ovenfor gjelder også i bhg! En lege på sykehuset anbefalte også tøybleier om det ble for ille.. Så vi vurdere tøybleier t neste unge om vi får en barn med like mange problemer da.. Er ikke noe gøy med barn som har bleieutslett!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 Her er mine tips: -skifte bleier ofte. -kun skylle med rent vann, evt vaske med litt olje. -klappe, ikke gni tørt med mykt håndkle. -la stumpen lufte seg godt ved hvert skift. -bruke Inotyol ved kraftig sårhet (har kurert hissig utslett på 1 døgn!). -ikke nødvendig å vaske hvis kun tiss i bleia. -unngå bruk av såpe og våtservietter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå