Gå til innhold

Noen som har rast ned i kg når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 4 kg mindre nå, 5 mnd etter fødsel enn det jeg gjorde dagen jeg ble gravid. Gått ned 24 kg! Babyen er tjukk og go', da, hehe.. Slanker mor'si og tar støyten selv;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kiloene satt like fast, både med barnet jeg ammet og det jeg ikke ammet. Det gikk ca 1 år før kiloene var borte i begge tilfellene.

Skrevet

raste og raste... de gikk av relativt fort i alle fall. la på meg 16 kg, 4 uker etter fødsel var jeg i start vekt og 6 mnd etter hadde jeg tatt av 6 kg til uten å verken trene eller tenke så mye på kosthold.

Gjest lillemamsi
Skrevet

ja, jeg ble undervektig av å amme. Veide bare 46 kg. Og det er ikke bare bare å være undervektig heller. Så ut som et vandrende lik, med gigantiske bryst. Gikk rykter om at jeg slanket meg og hadde tatt noen ulovlige tabletter osv.

Skikkelig trist å høre igjen for en nybakt mor :(

Jeg slet veldig med å legge på meg igjen, skulle jo spise sunt samtidig pga jeg amma.

Hadde vært gjennom brystbetennelse, sprukkne brytvorter, osv så jeg var fast bestemt på å fortsette å amme! Så jobbet meg sakte men sikkert opp over i vekt i samarbeid med legen min.

Måtte kjøpe meg klær i str34.

Og det som var værst for meg var egentlig at alle tror de kan slenge kommentarer til de som er for tynne.Er liksom lov da. Jeg går ikke rundt å kommenterer folk som er tjukke. Er like sårende..

Skrevet

Ja, haha folk sier at jeg ikke bør gå ned mer.. Som om jeg gjør noe for det selv! Og det jeg gjør (ammer) er jo helt utelukket å slutte med, bare pga at noen misunnelige synes jeg går ned for fort og har det for seg at når man har født er man ofte rund og god lenge etterpå.. bullshit.

Skrevet

Jepp, kiloene raste av, men kroppen var jo like slapp uansett og i tillegg kom kiloene tilbake når jeg trappet ned ammingen.

Skrevet

Ja, jeg veide 5 kg mindre 2-3 mnd etter fødsel enn før jeg ble gravid. Fikk litt panikk og begynte spise masse fett og sukker, syntes jeg så så skranglete ut. Sjokopålegg hver dag og potetgull, smør osv. Gikk da opp 6-7 kg og vil nå ned igjen 2 kg:) Vil være nøyaktig på matchvekt selv om jeg ser helt ok ut nå også. Men vil ha bort det rundt midjen. Tror forresten det va rlitt ekstra akkurat der også da jeg veide for lite, så skal prøve rockering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...