Emilie_ Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Noen her som har blitt gravide med spiralen? Eller kjenner noen? Min erfaring.. skulle sjekke smerter i underlivet, så viste det seg at spiralen har "dettet ned" (husker ikke konkret hva hun sa) og fant en fostersekk.. (uten noe mer enn det, men da var eller er jeg kanskje i uke 5..) En litt for spennende uke... frem til neste UL. Takknemlig om noen svarer..
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Oj, det har jeg ikke hørt om. Blir nesten litt nervøs her. Jeg hadde hormonspiral etter fødselen av nr to, og hadde ikke vært litt klar for ennå en baby da. Legen sa at det var 99,9% sikkert (leste i "Mamma" at det var like sikkert som sterilisering), med mindre den datt ut. Så det ble sjekket jevnlig i begynnelsen. Men har den falt ut, eller bare litt ned? Blir spennende da:-)
camillaj81 Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Har aldri hørt om det jeg heller. Også har jeg hørt at om den detter ut, selv om det bare er på den ene siden så er det så smertefullt at man ikke klarer å gå med den. Og jeg som vurdere hormonspiral etter fødsel nå, og vi har ikke tenkt noe på å få flere barn. Tror ikke jeg orker å gå gravid engang til jeg.
Emilie_ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2009 Den har ikke dettet ut.. men festet seg "Lenger ned" .. For å være helt ærlig, så husker jeg ikke helt ordrett hva hun sa, men jeg mener hun sa at den hadde festet seg i livmorveggen (?) MEN nå leser jeg jo at du sier at den burde vært sjekket jevntlig i begynnelsen????? Jeg ringte for å sjekke dette med en gynekolog og hun sa at siden den hadde blitt satt inn på sykehuset så var det ikke nødvendig. Føler meg litt dum, mildt sagt, som ikke allikevel sjekket den, men stolte på hennes vurdering. Hvorfor skulle det være sikrere fordi det ble utført på sykehuset kontra et legekontor, det vet jeg ikke.. Tenker kanskje det har noe med at de ser alt de gjør via instrumenter? Sitter med mange spørsmål nå, og burde vel egentlig ikke tenke noe på det før til onsdag - da skal jeg tilbake til UL:
Bromelia Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 hatt en exu med hormonspiral som endte i sa. Hormonspiralen satt som den skulle. På sykehuset (kongsvinger) trodde de først at det var blindtarmen. ble sjekka med innvendig ultralyd også. Gynekologen syntes det var merkelig at graviditetstesten slo ut og livmoren var tom. Han så ikke langt nok opp. Ble sendt hjem(?!). Gikk til en annen lege dagen etter, og ga meg ikke. ble sendt til et annet sykehus (a-hus), der så de lenger opp, og fant fosteret. Veldig glad for at jeg ikke måtte fjerne eggstokken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå