Gå til innhold

muslim som fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går d an? skjønner jo at han da ikke blir en del av den kristne opplæringen, osv, men vi er ikke en veldig kristen familie, og dette er greit for oss. blir det rart? han er en av min samboers veldig gode venner, og vi liker ham godt begge to.

hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det blir rart. Fadderne lover å sørge for den kristne trosopplæringen. Godtas vel neppe av presten heller, siden det strider mot føringene kirken gir (som sikkert står i linkene du nettopp fikk her).

Skrevet

okey. takker for svar:) var tydingen av denne setningen jeg var usikker på. "fadderne må enten være medlemmer av Den norske kirke eller et kirkesamfunn som ikke forkaster barnedåp." men da lar vi være å spørre ham da...men som forlover i et evt brullup, er det lov då da?

Skrevet

Muslimer "forkaster" barnedåp, i den forstand at de ikke praktiserer det. Det ville neppe bli godtatt uansett, siden det er en viss disputt om hvorvidt de tilber samme gud - og rimelig åpenbart at de ikke vil være best egnet til kristen trosopplæring.

Jeg tror vedkommende kan være forlover også i et kirkebryllup, men ikke 100% sikker.

Skrevet

når sant skal sies så har jeg ikke satt meg inni muslimene sin mening på barnedåp, tenkte jeg ville spørre her først, så jeg ikke satte han i en litt dum posisjon med å måtte forklare så mye. men takker veldig for raske svar fra dere:)

Skrevet

OMG, bokstavelig talt!!

Man spør ikke en muslim om hjelp til å oppdra ens barn i den kristene tro!! Du viser ingen forståelse eller respekt for dåp som sakrament.

Skrevet

ja en muslim kan være forlover i et kirkebryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...