Gå til innhold

sykkelvogn....... fordeler og ulemper taes imot:) erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi diskuterer litt om å kanskje invistere i sånn sykkelvogn/tilhenger til sommeren.

knotten er 15 mnd, vet aldersgrensa er 12 mnd i denne?!

men hvordan er det ellers med dette da?

sitter barnet trygt?

selene er ok?

kan han kveles inni der? tenker hvis han skulle sovne. går det ann å sove i den forresten?

er det komfortabelt å sitte der for den lille kroppen?

lange eller bare korte turer anbefales?

falle ut, skli ut av selene?

ja jeg vil vite allllt.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte en til 799,- på g-sprot her i uka. Var litt i tvil selv, men måtte bare teste det ut. Greit å kunne trene samtidig som knerten kunne være med.

sitter barnet trygt?

Trygt og trygt. Den som sykler må hele tiden passe på å ikke få vogna utfor veien. Har selv holdt meg stort sett til gangveisykling, men om man møter en bil så er det viktig å ikke legge seg så langt ut, vogna er mye breiere enn sykkelen, så krever at "føreren" har hode med seg.

Skulle man bli truffet av en bil så er nok ingen særlig trygg, men rammen på vogna tåler nok litt.. Er nok verre med den som sitter på sykkelen..

Så med andre ord, nok av farer, men om man har hodet med seg, tar sine forhåndsregler og sykler forsiktig så skulle man ha elimert mange farer.

selene er ok?

Muligens ulike systemer i forskjellige vogner. Ok seler i min vogn iallefall. Mini har ikke sjans å få de av selv som 2åring iallefall. Han vil sitte godt fast, selv ved et velt.

kan han kveles inni der?

Svært lite sansynlig. Like sansynlig som at barnet skal kveles i barnevognen. Og så passer man jo på da. Jeg snur meg iallefall bak til stadighet. Tenkte å kjøpe et lite speil også, så jeg kan titte i det og ha oversikten.

går det ann å sove i den forresten?

Kan nok sovne, men vil jo sige litt sammen. Og så rister den jo litt på hver hump.

er det komfortabelt å sitte der for den lille kroppen? lange eller bare korte turer anbefales?

Min toåring sitter bra, og klaget ikke selv om vi sykler lange turer, (1 -1,5t) men han er så stor at han kan si ifra når han er lei. Selve syklingen er jo i seg selv stor stas for han.

falle ut, skli ut av selene?

Nei sitter for fast til det.

Var iallefall svar på spørsmålene dine. Jeg synest iallefall sykkelvogn var veldig praktisk. god trening og kjekt for mini å være med. Var faktisk mye lettere og sykle med enn jeg hadde trodd.

PS. Husk sykkelhjelm.

Skrevet

tusen takk for svar:)

var bare dette jeg trengte å vite, har så lyst å prøve en slik en...

kanskje vi ender opp med en etter helga da:p

Skrevet

Jeg hadde kjøpt den de selger nå på obs til 1999, kjempegod, og den er ikke helt rett i ryggen slik at hvis barnet skulle sovne så sover det ganske god inni der, groozer eller noe slikt heter den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...