babyklar er lykkelig :) Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 hei.lurer på om det er flere som plages med bekkenet her? hvor langt er dere, og i hvor stor grad påvirker dette hverdagen deres?
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 heisann.. plages gasnke mye med bekkenet. klarer nesten ikke komme meg ned på gulvet for å hente opp noe, har smerter som regel hele tiden når jeg går, kjennes ut som om jeg er slått med balltre eller noe mellom beina, så påvirker meg ganske mye i hverdagen. Er forøvrig 22+4
snuffe Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Det kan man vel si. Vært 100% sykmeldt siden uke sytten, i uke tjuefem nå. Det går finfint om jeg unngår å sitte oppreist, vri meg, gå mer enn noen hundre meter, gå trapper, løfte, vri kroppen uten å flytte beina etter eller bøye meg. Soving funker flott bare jeg lar være å snu meg og ikke ligger mer enn seks timer, da stivner det meste til. Fysioterapi, bassengtrening, bekkenbelte og tidvise krykker er fine ting. Og så så god tid man får til å lese ut hele internettet halvliggende på en sofa, da. =)
Gjest eelis+guttespire Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har vært plaget med bekkenet siden uke 10, og har vært sykemeldt siden uke 12. Er 22+6 nå. Det påvirker hverdagen min i den grad at jeg trenger hjelp til å støvsuge, og må gå på krykker resten av dagen hvis jeg bestemmer meg for å vaske badet etc. Jeg får ikke til å ligge på rygg, da stivner alt, og jeg klarer ikke å bevege meg noe særlig. Jeg holder på å bli sprø :-)
mammas skatter <3 Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 e har vært plaga fra uke 6 og e no 16+3. har vært 100% og 50% sjukemeldt, men har fått tilrettelegging og håper e får godkjent svangerskapspenga. jobbe fra 2 til 4 tima 4 daga i uka. men no føle e at d e nokk. går å halte på jobben, med bekkenbelte. når e kjem heim å legg me ned forr å kvile stivne alt å kjem me ikke opp igjen, og da e d kjempevondt å gå og somme gang klare e ikke gå i d heile tatt.ikke bøye me ned og ikke strekke me ut. jordmora har sakt e ikke får vaske eller støvsuge. bruker krykker når e e heime. plagest når d e verst me høgre sida, som om hofta e ute av ledd. og kjenner d stikk till i inni i rompeballen og smerter i korsryggen.
Snow78 Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har begynnende tendens til bekkenplager. Etter en hel arbeidsdag (kontorjobb) har jeg så vondt i setet og beina generelt at det gjør vondt å kjøre de 5 milene hjem i bilen. Som oftest blir jeg slakt på sofaen resten av kvelden da jeg ikke orker tanken på å gå tur. Bare sjefen kommer hjem fra ferie må jeg ta dette opp med henne for at jeg kan få tilrettelagt dagene mine, mindre belastning (stress) og kanskje kortere dager. Hvis dette forverrer seg er jeg redd at jeg på sikt kommer til å bli sykemeldt
Gunn og Gutta Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har også kontorjobb, og klarte ikke å sitte hele dagen, og var så å si invalid etter jeg kom hjem fra jobb, så fikk jeg 50%sm og gikk annenhver dag, men fikk jo like vondt de dagene jeg jobbet, så fikk jeg 4 timer hver dag, men etter en stund klarte jeg å sitte kortere dager på jobb før jeg fikk skikkelig vondt, så det endte i 100% sm fra uke 17. Det kjentes ut som om bena på en måte var løse fra kroppen, at de bare hang å dinglet for seg selv.......Nå må jeg passe på å ha en bra balanse mellom og sitte, stå og gå, for alt slår ut i bekkenet hvis det blir for mye av det ene eller andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå