Gå til innhold

I går kjøpte jeg domene:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig klarte jeg å bestemme meg for navn, så nå er domenet kjøpt og betalt:-D

Men jeg lurer på en ting - når jeg nå skal lage logo, ville dere hatt med .com i logoen eller ikke?

(Firmaet og nettadressen er det samme.)

Eks.: DinBaby eller DinBaby.com i logoen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med .com.

hvorfor .com? skal du drive med noe som man skal handle fra utlandet?

Skrevet

Forhåpentligvis, i tillegg til at det var opptatt med .no :-)

Takk for svar!!

Skrevet

Jeg hadde valgt firmanavn uten .com. Kan jeg spørre om hva du skal lage (regner med at du skal lage noe selv?!)

Skrevet

Ville hatt med .com, er jo gratis reklame for nettsiden som ofte blir "borte" i enkelte kjeder.

Skrevet

Det er vanskelig dette her. Mange (jeg har spurt) mener med og mange mener uten. Og når jeg ser på logoer er det jo veldig variert der også:-s

Sjiraff: Grafisk design:-)

Skrevet

ville hatt med .com

:-))

Skrevet

Hmmm, tror jeg må skisse litt på begge deler:-) Har bestilt meg et par bøker om logoer også, så det er vel kanskje bare å smøre seg med litt tålmodighet :-s

Skrevet

har du vært inne å sett på andre nettsider i den sjangeren du skal ha da? har de med hel nettadr sin?

det kommer jo litt ann på hva slags domene du har valgt også, er det langt,blir det finere å se på uten hele logoen?? har jo litt å si hvordan det ser ut på trykk,men sånn i første omgang,så ville jeg valgt med hele logoen.

ps: hører på din musikk hver dag enda jeg...hehe..har den som ringelyd:-))

Skrevet

Så koselig:-D Sånt gjør meg så glad, selv om det begynner å bli ganske utdatert nå da;-)

Har vel sett flest uten .com og tror eeegentlig det vil passe best (men det kan jeg jo i grunnen ikke vite før jeg har laget logoen, hehe;-)) Men så er det jo dette med at det er praktisk å ha med nettadressen også.

HMMM! :-)

Skrevet

;-)

men det som jeg synes er kjekt med domene på siden er at når en har surra seg bort i fra forsiden,så er det så veldig lett å klikke på domene,og da komme til forsiden igjen,for så å kanskje velge andre sider ut i fra der igjen.

Skrevet

Jeg ville helt klart valgt uten! Regner med at du (etterhvert) ikke bare kommer til å ta jobber over internett. Og firmanavnet er jo ikke xxx.com! Det er nettadressen - syns derfor det er litt dumt å ha med.

Hva gjør du selv når du skal prøve å finne nettadressen til et firma? Jeg prøver alltid først firmanavn med .no eller. com og finner jeg ikke noen nettside da så søker jeg på google. Finner alltid frem hvis det finnes en nettside! Nettadressen kan du reklamere for på annet vis!

Har du kun firmanavnet så er logoen mer anvennelig og ser også mer profesjonell ut etter min mening :)

Er moro med grafisk design, er mediegrafiker selv :) tenker å starte med noe spennende selv også, sånn på sikt ;)

Skrevet

Mamman&magnus: Akkurat det der tenkte jeg på selv også! Planen er jo såklart å bli rik og berømt, hehe;-) Neida, men jeg håper jo at jeg engang i fremtiden kan kunne ha et kontor e.l. og ikke bare en nettside.

Og du har jo rett, jeg prøver også alltid .com og .no før jeg går mer drastisk til verks;-) Så hvis mange tenker sånn, finner de meg:-D

Mer proff uten - hmmm, jo jeg tror i grunnen jeg er ganske enig der.

Jeg elsker grafisk design. Det er så utrolig spennende, og så vanvittig mye forskjellig å gjøre:-) Jeg har alltid vært interessert i data og vært kreativ, men har aldri tenkt over det før i fjor sommer da jeg leste om grafisk design. Det sa pang og jeg var skutt med amors arbeidspiler, haha:-P Søkte på skole, kom inn, og jeg STORtrives. Dette året har gått enormt fort. Rart å tenke på at det faktisk kun er et år igjen.

Jeg valgte å opprette domene nå fordi da har jeg faktisk et år med eksperthjelp siden jeg ikke er ferdig på skolen enda:-)

Skrevet

Planen må jo være å bli rik og berømt - cluet er å ikke si det til venner og bekjente, da er det ikke noe forventninger ;) Jeg skal også bli rik og berømt med tiden, men enn så lenge går det under hobby for kjentfolk ;)

Går du Westerdals eller NKF eller?

Skulle søke Westerdals selv, men så ble jeg gravid og ville ikke flytte til Oslo for to år med babyen min :)

Skrevet

Jeg går NKF. Har lyst å ta et tredjeår for å få bachelor i England, men med to barn er det ikke alt som lar seg gjøre sånn på stående fot;-)

Westerdals virker veldig bra, men jeg bor i Bergen, og igjen var det dette her med flyttingen:-s

Det er godt å høre at det er flere som skal bli rik og berømt:-D

Skrevet

Når jeg tenker meg om så kom jeg vel inn på NKF i Oslo i høst, men du vet, flytting :P hehe.. Så nå tar jeg en ba i markedsføring her istede, så kan jeg sitte på begge sider av bordet ;)

Ville brukt lang og god tid på å velge design og konsept - tenk på at det skal vare og vare ;)

Har en kompis som driver byrå og som starta litt "for gøy" selv om det var alvor. Og nå sitter han/de med en stor andel av jobbene i markedet her i området og angrer litt på navnvalg og konsept. Selv om det var akkurat det han ville da han startet for seg selv i 01. Og nå som han vurderer å skifte navn blir det jo en kostbar affere iom at alt av profileringsmateriell må skiftes ut :)

Skrevet

Takk for at du tar deg tid til å svare:-) Har endelig funnet navnet, og driver og leker med farger. Kommer til å bruke en del tid på det ja, vil at det skal være klassisk som "alltid" passer.

:-)

Skrevet

Ja, det er lurt!

Jeg syns sånne ting er innmari moro, og kan sitte å diskutere reklamer, profilering og markedsstrategier i timesvis ;) haha.. Jeg sitter klistra når det er reklame på tv og hysjer så jeg får med meg alt. Studerer reklamer i magasiner, og liker at det er reklame på internett :P Tenker altfor mye font, typografi og layout - kan nesten ikke skrive brev i word, for det blir så mye penere i Illustrator!

Nå som jeg skal starte litt på si sammen med venninna mi tenker jeg design hele tiden - vi er fortsatt på velge navn stadiet. Men vi synes design er mye morsommere begge to, så vi leker oss litt (les mye) med det også da :) Og gleder oss stort til alt er på plass og vi er i gang..

Skrevet

Hahahahahah du høres ut som meg, jeg er blitt skikkelig typonerd! Klarer jo ikke gå inn på amazon uten å kjøpe en typografibok eller noe lignende:-P Men det er utrolig gøy da, og jeg er bare overlykkelig for at jeg virkelig trives så godt som jeg gjør. Av og til er det sånn at jeg ikke tror det selv en gang, for jeg skjønner ikke at det er mulig å trives så godt med noe som er JOBB;-)

Helt enig ang word vs illustrator også:-P

Skrevet

Ville hatt med .com - gratulerer forresten - spennende:o)

Skrevet

Hva med å heller ha nettadressen i liten skrift på selve logoen under merkenavnet?

Skrevet

Logoen til vårt firma er kun firmanavnet. Firmaet ditt heter vel ikke "firmanavn.com ";)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...