Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jeg er en smule kraftig etter en periode med masse drittmat og null trening.. Men nå er det nok!!! jeg vil tilbake i mine gamle bukser.. (som er tatt vare på, kun for selvpining) Jeg har lagt på meg hvertfall 20"kosekg". I tillegg har bedriften jeg jobber i, fått en avtale med et treningstudio her, sånn at man får igjen hele mndsavgiften. Og det er jo en bra avtale det!! Jeg vil jo helst ha en treningspartner, som på en måte er som meg, litt kraftig og helt ute av form.. Som jeg kan trene sammen med.. Jeg har en kusine som er ganske så feit, hun er feit, ikke kraftig, skikkelig overvektig. Hun bør egentlig komme seg ned i vekt pga diabetesfare og slike ting.. Ingen i familien tørr og si noe til henne, jeg tror hun sliter med noe, i og med at hun sitter på rommet sitt og trykker i seg masse godteri. Uansett.. Jeg tror ikke akkurat at bare trening vil hjelpe, men man vet jo aldri. (egentlig vil jeg ha henne mest med for min egen del, i og med at da har jeg en som kan dele treningen og holde meg med selskap. ) Prøvde og drøfte dette med min mor og søster.. De syntes ikke at jeg burde spørre engang, og at det hadde vært skikkelig frekt.. :s At jeg ikke burde nevne trening for henne, tilfelle hun ville trodd at vi trodde hun var feit.. Er det virkelig så frekt og spørre om hun vil bli min treningspartner? Er jo redd for at hun vil ta det ille opp, men jeg vil jo bare ha en jeg kan trene sammen med.. Denne jenta er jo mest sannsynlig klar over at hun er overvektig. Er det så ille og bli spurt om og være med og trene? Både mamma og søster har høy forbrenning og kan spise hva de vil uten og legge på seg ett gram, så tror ikke de helt vet hvordan det er..
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Egentlig så burde det ikke være et problem, men du sier at hun sikkert sliter med noe og at du derfor kan trippe litt rundt grøten. Si at du skal begynne å trene, hva du skal, hvorfor osv, fortell hvor motivert du er og foreslå plutselig hvor kjekt det hadde vert om hun også ville være med, at dere kan trene sammen osv. Og etter det så kan du mase og mase til hun gir etter.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 jeg hadde blitt såret. pga jeg har vert overvektig før. ganske så overvektig. når familien min begynte og mase ble det rett og slett verre og jeg ble mere klar over problemet mitt og trøstespiste enda mer. men nå er jeg normalvektig igjen og det klarete jeg helt alene! fordi JEG ville det selv ettervert. det kan jo hende at hun trives med vekta si selv om hun er ganske så stor. det er ikke så uvanlig det
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Du har jo rett i det og.. Huff, ble litt usikker nå. Jeg vil jo ha henne med og trene for min egen skyld og.. Er jo det jeg egentlig vil, men blir kanskje litt dumt og si det til henne..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 du kan spørre noen venner av deg? det er alltids noen som vil trene.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Kan du ikke bare si at det er for din skyld da? At du synes det er vanskelig å skulle trene på egenhånd, og at du trenger en å trene med - og så spør du om hun kunne tenke seg å være med? Kan ikke skjønne at det skulle være frekt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 hun trenger ikke å ta det som frekt eller sårende. men det kan jo hende. siden spørsmålet går rett til henne og ikke andre familiemedlemmer eller venner. man føler seg litt mer truffet da. kan jo hende hun ikke vil trene og synes det blir ekkelt og si nei når hun har fått tilbudet...- det er et press på det uansett!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Jeg synes ikke det er frekt. Det er vel helt normalt å ønske seg noen å trene med? Jeg er litt overvektig selv, har ca 10 kg for mye, og hadde på ingen måte blitt fornærmet hvis noen spurte om jeg ville begynne å trene sammen med dem.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 jeg har vært 63 kilo for mye. og i den tiden var det helt jævlig hvis noen kommenterte det eller spurte om jeg ville bli med å trene. det var ekkelt bare noen spurte meg om en liten tur uten mening,. men hvem vet, det kan jo hende hun blir kjmpeglad... eller såret. ingen vil vel bli minnet på at man er stor. jeg er nå ca 10 kilo fra normalvekten jeg også, det klarte jeg helt alene uten hjelp fra de rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Grunnen til at jeg vil spørre henne og ikke andre er at jeg har akkurat flyttet tilbake her. Har ikke så mange kjente her enda og de få som er her har ikke tid, eller så vil de ikke.. Hmmm.. Tror jeg skal ta sjansen på og spørre henne. Skal selvsagt gå litt rundt grøten, og si at jeg vil ha henne med for jeg vil trene og det er ikke så mange andre som kan..
Winterlady Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Synes ikke det er frekt nei. Du kan jo si at du synes det er hyggelig om du får med deg en partner som er like utrent som deg selv, slik at det blir lettere å støtte hvearndre .
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Du høres nesten ut som de som vil ha stygge venninner for å bli lagt merke til. "Hei, jeg er feit, men du er feitere. Skal vi trene sammen" Jeg er helt normalvektig, men har da virkelig ingen problemer med å trene sammen med dem som er i knallform.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 jeg er "feit" og hadde ikke tatt meg nær av det! kanskje tenker hun tanken selv allerede og bare trenger et dytt i riktig retning, eller i ræva som vi sier her lykke til!!
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 Jeg synes ikke det er frekt. Jeg har selv overvektige venninner som hadde vært overlykkelige hvis de fant noen likesinnede å trene med :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #15 Skrevet 21. juni 2009 Jeg tror i utgangspunktet ikke det er frekt, men det spørs jo hvor mye kusina di tenker på vekta si. Men kan du ikke spørre når det er flere til stede? Altså spørre alle, "kan ikke noen bli med'a, jeg trenger litt drahjelp". Da føler hun ikke at hun er den eneste som blir spurt, og kanskje du får med noen andre også? Og drar hun på det, kan du jo mase litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå