Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Kom over denne bilstolen på youtube, er det noen her som har vært borti denne..? http://www.youtube.com/watch?v=v-dhlo2wqKY&NR=1
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Kan aldri tenke meg at denne er godkjent i Norge. Med så mange ekstra festepunkter, vil det ta utrolig mye mer tid å få barnet ut av bilen, tid man kanskje ikke har ved brann ol. Ellers var jo det et interessant alternativ da :-)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2009 Syns denne stolen så bedre ut enn de stolene som bare har pute og rygg.. Denne stolen støtter opp hodet slik at den ikke blir slengt altfor langt framover.. Men, kan det være verre å ta ut barnet ut av en slik stol enn vanlige stoler med 5 punktssele ved feks brann..?
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Ved både vanlig beltestil og 5 punktssele, er det jo kun en knapp som må trykkes på og så ta armene ut av selen. Her må en jo få løs puten foran på barnets mage også, i hvertfall løsne den på en måte. Jeg er enig i at den ser ut for å gi bedre støtte, men jeg synes ikke den så noe komfortabel ut for barnet, må jo bli kokvarmt? Fordelen med sikrere i kollisjon må jo da også evt veies opp mot om det er mer usikkert å få barnet fort nok ut av bilen etterpå. Hadde nok heller satset på bakvovervendt opp til 18-20 kg og så vanlig beltestol etter det.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 syntes denne lingnet litt på de barnesetene vi hadde i norge for mange år siden. bare denne så litt mer stabil ut da. er vel en grunn til at de gammle setene med sånn ekstra pute foran ikke er på markedet lengre.....
mamman til to gutter Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Jeg mener å ha lest et sted at det er en regel som sier at i tilfelle brann ol, så skal man kunne løsne selen ved å kun trykke på en rød knapp før man kan løfte ut barnet. Så jeg kan ikke tro at denne er godkjent i norge. Av samme grunn er egentlig ikke de ekstrafestene til seler godkjent heller, en hvis barnet vrir seg ut av selen uten, så er det ikke tvil om at det er mer sikkert å måtte ta av den ekstra tingen i en ulykke. Jeg ville brukt bakovervendt sete lengst mulig og så byttet til putesete. Dette barnet var ikke over 4år når man bør begynne med putesete og før 4år er det alltid best å sitte bakover hvis det lar seg gjennomføre.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2009 hadde ikke tenkt å bruke det til en under 4 år.. men, som dere sier så er den nok ikke lovlig i norge..
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Her har du den, så selges i Norge... http://www.barnesete.no/?gclid=CLOpldT_mpsCFQoTzAodxGW4sw
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2009 jøss, kom jo bra ut på testene også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå