hit og dit Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Max utbetaling foreldrepenger: kva er mnd.beløpet? Mannen skal motta foreldrepenger til hausten, og eg må oppgi beløpet i søknaden. Men kva er beløpet? Han får maks mulig utbetalt, så inntekta hans er ikkje interessant
~sjiraff~ Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Det er vel uansett hans bruttoinntekt som skal oppgis? Maks er 6G i året.
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2009 Skal då 6G deles på 10mnd eller 12? 6G er 364000
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2009 Eller vent litt: skal beløpet deles på hans totale antall veker i permisjon eller 11mnd (som er lønningsmnd.) Uff, eg er heilt grønn altså. Og søknanden kan ikkje vente på NAV si behandling av hans foreldrepenger.
~sjiraff~ Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Du skal ikke dele på noe... Du skal oppgi hans bruttomånedslønn. Du må jo sende med lønningsslipp eller annen bekreftelse.
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2009 Men hans mndslønn blir jo utbetalingene fra NAV, og dei er vesentlig lavare enn hans mnd.lønn no. Men sidan forvirringa var total her i huset, he he, og me fann ut at beløpet me først trudde var riktig var veldig feil. Så venter me med nettsøknad til mandag etter ein telefon til NAV. He he.
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2009 Så me treng altså eit ca beløp av kva utbetalingane hans blir.
~sjiraff~ Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Til nav skal dere oppgi det han tjener uansett om det er over 6G. Hvis dere skal regne ut for deres egen del så tror jeg 6G/12 blir det mest riktige mndbeløpet.
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Du skal si hva han tjener NÅ og så skal NAV si hva han får da. Det er ikke opp til deg å definere hva månedlig utbetaling blir, selv om du vet at det blir maxbeløpet.
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2009 Ser at første innlegget mitt er skrevet i hastverk. Eg skal sende søknad til lånekassen for støtte det året mannen er heime. Og lånekassen vil ha oppgitt mannens inntekt hausten og vinteren. Hans inntekt er då NAV si støtte. Og derfor trenger me å vite ca kva han kjem til å få fra dei. Herregud for eit rot eg har skrevet her *rister på hodet* Alva: ja me fann ut at det var gamle tall me opererte med først. 6G er nok høgare
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2009 Skreiv forklaring lengre nede. Eg har virkelig formulert meg heilt tullete i HI.
hit og dit Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. juni 2009 Trenger eg legge til at eg skreiv HI mens mannen rekna (høgt), eg studerte NAV sine sider, og fylte ut søknaden. Uff, må legge meg snart og søke i morgon eller på mandag trur eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå