Gå til innhold

Laaaaaang permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk telefon fra jobben her om dagen (har ferie no), og det ser ut som at eg ikkje skal jobbe meir på lenge..

Jobber på en plass der en ofte blir sendt rett i permisjon, pga farlige stoffer og tung jobb.

Er i uke 16, no så det blir ei grusomt lang ventetid dette... hehe..

Andre som har det sånn og??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, da... Ja, det blir en lang ventetid og permisjonstid! Litt deilig å ha mye fri på sommeren, da;) Bare kose seg i finværet (forutsatt at det blir finvær;) ). Også må man finne på masse å oppholde seg med høst og vinter for at ventetida skal gå fort... Har det ikke sånn selv i min jobb, men når jeg er litt ekstra sliten skulle jeg nesten ønske at det var sånn;)

Skrevet

hehe, ja det med veiret ja. Bur på vestlandet så det blir vel ikkje så masse ut av det fine veiret nei :-)

Skrevet

ahh.. hva tenker du om å ha så lang permisjon?

Skrevet

Jeg har også en jobb som gjør at jeg går ut i laaaaaaang permisjon. Jobber offshore og hadde håpet at jobben kunne finne noe til meg på kontoret mens jeg gikk gravid , men det var visst vanskelig....Derfor blir det bare å reise en to ukers tur i juli før jeg går ut i "permisjon". Gruer meg litt for det kommer til å bli veldig lenge å gå hjemme...Er 14 uker på vei idag. Får krysse fingrene for en fin sommer ihvertfall:)

Skrevet

Åh, håper du er fin i formen, tror ikke det blir så ille da!

Selv ble jeg gravid med første i 2007, fikk tilrettelgging pga kjemikalier og annet dritt, men formen var så dårlig i starten at jeg ble sykemeldt, så når dette gav seg kom bekkenløsningen --> sykemeldt!, så ut i permisjon, og gravid på ny nå med andremann. Bekkenløsningen kom veeeldig tidlig denne gangen, så jeg har siden september 2007 jobbet fullt i 4 uker bare.. Og enda har jeg over ett år igjen vekke fra jobb. Det er rett ut helt forferdelig (les: jævli). Nå har jeg i utgangspunktet et handikapp som heter arbeidsnarkomani da. Men jeg tror de fleste vil bli lei av å "bare" gå hjemme så lenge ja!

Noen eksempel (eller hjertesukk), jeg hater søndager, da har man fint lite muligheter, alt er jo stengt. Jeg savner fredagsfølelsen, den lette stemningen på jobb, nesten ingen mailer eller telefoner etter lunsj, og man sitter og snakker lett om hva helga skal bruke til..... Jeg savner tilbakemeldingen fra kollegaer som synes man har gjort en bra innsats eller ett godt støkke arbeid! Utfordringen med arbeidsoppgaver som ligger en halvmeter over ens eget hode, men som på en eller annen måte blir løst likevell:)

Mannens skryt av at middagen var god i dag og er liksom ikke helt det samme!!

Jeg savner å bryne hjernecellene mine på noe!!! Å ikke minst, kroppen min! Joggetur? Spinningtime? Fjelltur? Telttur? Skitur? Bytur?

Jeg har så lite energi, ble tømt av ammingen med nr en, og graviditet nr to så tett etterpå var ikke for meg en god ide...

Åååå, som jeg gleder meg til jeg er ferdig å amme, nå er jeg bare 23 uker på vei da, men jeg blir glad av å tenke på at jeg om et stort år igjen skal få styre over min egen kropp, få kontroll på hormonene og trent opp igjen et ok muskelgrunnlag sånn at en fjelltur kan være en søndagssysle:)

Klager jeg? Ja, jeg gjør visst det.... Jeg er ikke noe god på å være gravid... Og jeg er liker ikke være vekke fra jobb! Men for all del, det er verdt hver dag med vondter og slit!! Sånn etterpå liksom...

Men dere som er friske og fine og kan jobbe frem til tre uker før termin! Jeg vil være som dere jeg!!!

Og til HI, hør om det ikke er ett eller annet en eller annen plass du kan få lov å gjøre i stede? Jeg hadde mye heller ville flyttet på paipr bare, enn å gå hjemme så lenge! Husk du skal ha permisjon etterpå og! Klart den blir jo på en annen måte, da har du jo noen å ta vare på:) Men det er lenge å være vekke fra jobb!!

Sorry sytet jenter, men var litt godt å få det ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...