Gå til innhold

Bryllupsgave = kuvertpris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i en debatt på et annet forum at enkelte mener det finne sen regel om at bryllupsgjestene skal "gjøre opp for seg", dvs at gaven skal tilsvare kuvertprisen i et bryllup. Personlig synes jeg dette høres ut som en usedvanlig tåpelig "regel", og den praktiseres i alle fall ikke i min famile/omgangskrets (spredt over hele landet, alle samfunnslag men overvekt av greit betalte akademikere).

Noen har god råd, andre har dårlig rpd, noen må betale masse for reise og opphold ifm bryllup, noen bor i nabolaget. Og mest av alt: Hvordan i all verde skal gjestene kunne gjette hva "kuvertprisen" er? Betyr dette at om man blir invitert i et "fancy" hotellbryllup hos en perifer venn, så skal man kjøpe dyrere gave enn om man blir invitert i grillparty-bryllupet til en nær slektning/venn?

Snakker om tull!

(Vet det er en bryllupsdebatt her, men det er så lite aktivitet der).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare en liksomregel som noen (gniene) har lagd seg i hodet sitt.

Skrevet

Da ville det i så fall blitt en billig gave i trønderbryllup. Sodd og fruksalat til ca. 70 kr pr.stk + en øl.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å la menyen bestemme prisen på bryllupsgaven!

Skrevet

Når jeg gir gave til venner/slekt i bryllup, så er det ikke kuvert-prisen jeg går etter. Jeg går etter hva er det de kommer til å sette pris på fra meg. En gave som de har bruk for.

Så om jeg vet brudeparet trenger en god kjøkkenkniv, så kjøper jeg det.

Stort tull å gå utifra kuvertpris og hvor luksuriøst bryllupet er!

Kjiping du som gir en gave til 100,- fra NIlle bare fordi brudeparet vil ha et hageparty med grillmat i stede for eklusivt hotellbryllup!

Skrevet

Jeg gir fordi det betyr noe for MEG, ikke etter hva maten koster.

Jeg gir forøvrig like fine gaver om jeg så bare er invitert på kaffe som hva jeg gjør om jeg er invitert i "hele" bryllupet, kun avhengig av hvem det er som gifter seg.

Skrevet

Samme her. Den der regelen kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om. Må være et svært lokalt fenomen.

Skrevet

Det er ingen på denne tråden som har nevnt noen gave fra nille til 100 kr.

Var det fra den andre tråden?

Har ikke lest den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...