Gå til innhold

Syden - hvor mye solkrem går med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt 2 tuber ( hver på 100 ml) med Vichy 50 til lillegutt på 20 mnd.

Dyre saker, koster ca 180,- kr stk på apoteket, helt rart at det skal være så dyrt.

Til oss 2 voksne satser jeg på en med faktor 20 og en med 10.

Tror dere det holder for 10 dager?

De har jo solkrem i syden også, men til sønnen min vil jeg helst kjøpe her så jeg vet det er god kvalitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder nok til sønnen din, men neppe til dere. Når man soler hele seg, så går det ganske mye solkrem for å smøre inn en hel voksen kropp, og gjerne flere ganger pr dag. Faktor 10 er også litt lavt, selv om dere ikke blir brent så fort, så beskytter ikke faktor 10 godt nok mot de skadlige strålene. Ville heller valgt faktor 15.

Skrevet

Hvorfor tror du ikke de har god kvalitet solkrem i syden hvor dette er 'daglig vare' for både lokale og turister? Har aldri skjont den greia der med og kjope med seg alt hjemmefra for og sikre seg 'god kvalitet'. må flire av nordmenn noen ganger. Vi må jo tro vi er og har det aller beste av alt i hele verden, he-he. I syden har de ALLE merker solkrem de har her hjemme i nord i lille norge med 3 mnd. sommer - garantert. Og ikke bare det, men mye billigere også. Samme som her, du kan gå i matbutikker og 'vita' type butikker og få de billigste. Apotek for og få de litt bedre + for spesielle hudtyper osv. og du kan gå i parfymerier og få de dyre merkene som f.eks. Vichy. Ellers er forresten Vichy på taxfreen mye billigere enn her!

(ps - dette er ikke siktet til deg personlig - bare helt generelt)

Skrevet

he, he - i grunnen ganske teit av meg å kjøpe så lite til oss, mannen min er jo ganske så mye større enn lillegutt :-)

Skal kjøpe litt mer 20 eller 15.

Må nok passe på begge når det gjelder smøring, mannen min fikk en gang 2.grads forbrenning til tross for at jeg mange ganger sa "Nå må du smøre deg" Men nå hjelper det litt å minne han på det som skjedde...

Skrevet

Du har sikkert litt rett i det.

Typisk norsk å tro alt er best her :-)?

Men jeg synes det er litt deilig å ha alt vi trenger når vi kommer fram.

Vi skal bo privat og det er ingen butikker i nærheten uten å kjøre et stykke.

Skrevet

Hmmm..ingen butikker? Solkrem har de på alt fra store forrestninger/kjopesentre til 'mam'npap' shoppen på hjornet som også selger flytemadrasser og nick nacks. Kjente merker - billige og dyre absolutt overalt!

Men taxfree er jo cluet for Vichy da. Billig også. og det g9r en god del solkrem når man smorer hele familien flere ganger om dagen (man skal smore hver 3. time). og signerer hun over som sa at faktor 10 er i laveste laget selv for voksne for sommerstid i syden.

Uansett - ha en god tur. Skulle onske det var meg!

Skrevet

Jeg vet jeg skrev syden, men det er ikke et vanlig charter sted, huset til slekt som ligger litt utenfor allfarvei.

Jeg er forøvrig bereist - har vært verden rundt og vet de har butikker i andre land....

Blir muligens litt tullete når det gjelder lillemann og vil bruke ferien mest mulig til å kose oss sammen og ikke shopping - bare de nødvendige matinnkjøpene. Har ikke tenkt å ha med mat fra Norge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...