Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Lurer fælt på dette.. Når dette svangerskapet er over, ser jeg ikke noen grunn til å ha mens mer. Jeg har gjort jobben min, og da er den et unødvendig onde etter min mening! Så hva er deres erfaringer med Cerazette? Vil den stoppe menstruasjonen helt, eller har dere andre erfaringer ? Eller kanskje det er noen andre piller som funker bedre i så måte?
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 jeg var uten mens i 6 mnd på Cerazette,men fikk plutselig 14 dager med og 14 dager uten.. ble ganske travelt,så etter 5 mnd der jeg holdt ut for å se om det gikk over, kasta jeg hele greia og gikk over på yasmin..(da var jeg ferdig med amminga) men har ei venninne som de fungerer kjempe flott til.. så varierer veldig tror jeg..
klar for 3? Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Vet ikke om det passer for deg, men jeg hadde hormonspiral og da hadde jeg veldig lite blødning. Trengte kun å bruke truseinnlegg en dag eller to. Var veldig bekymringsfritt. Ingen piller å huske på.
pagoda m/ny spire Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 takk for at du tar opp dette!!!!! jeg går og på cerazette....har hatt mens. denne gangen ikke!! ganske fortvilt, synest det er greit å være regelmessig!!!!!!!!!! det som og er om jeg glemte å ta pillen (skjer noen ganger, uten at vi gruer for det) så har jeg fått blødning med en gang... denne gangen ikke! har tatt test og er ikke gravid!! så nå har jg kastet hele dritten! vi hadde tenkt å prøve i gjenn til høsten uanz! men gjorde det bare nå, for jeg ble så lei av rotet...nå vil jeg bare finne ut av syklusen min og finne ut når vi er klar for neste forsøk...så her er jeg -ikke gravid og uten mens.... cerazette er jo bare mini-pille er det noen som har noen forklaring på hvordan og hvorfor det blir så rot...??
Tinkivinki Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Jeg startet på Cerazette etter jeg fikk min sønn, og jeg fikk ikke mensen tilbake. 14 mnd etterpå ble jeg gravid igjen og hadde ikke hatt så mye som antydning til mens... koblet det ikke til cerazette, men kanskje den hadde en innvrikning.
pagoda m/ny spire Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 jeg aner heller ikke om det er jeg som er så ute av synk. men tenkte strax på cerazette... da har en eggløsning (i hvertfall i ditt tilfelle) selv om mens uteblir!?! nei jeg holder mg til min plan...uten prev. en stund og ser hva som skjer... er en av dem som vil ha mens for tia ((må vite syklusen min)) skjønner godt dem som leter etter noe for å slippe hele sølet når jeg er ferdig med ungeføding skal jeg gjøre det samme....
Øyboeren med to små <3 Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 kastet også cerazette-pillene mine til f#¤%...! uregelmessige blødinger som kunne vare 2 uker, for såå gå nesten 2 mnd uten mens, ha mens en uke, uten 14 dager, 14 dager blødning igjen, osv.... PLUSS vektøkning på ca 6-7 kg etter jeg begynte på den.. var IKKE noe for meg så etter lillegutt er ute, blir det spiral på meg, null hormoner...! de fleste jeg kjenner har hatt trøbbel med denne, men kjenner også ei som ikke har hatt mens på over to år, så er noen som er heldige
Lene~mor til tre Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Hos meg har cerazette resultert i mens hver 14 dag :S begynner å bli ganske lei og opgitt...
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 uff nei... hvis det er slik at en plutselig kan få laaaaangvarig mens med de, så vil jeg helst ha noen andre piller! Nei fysjom... Poenget mitt er jo at jeg ikke vil ha noe langvarig mens i det hele tatt, høyst 2-3 dager =p Da får jeg finne et annet merke å be om :-) Tusen takk for svar alle sammen!
Lykke X 4 Skrevet 21. juni 2009 #10 Skrevet 21. juni 2009 Jeg mista mens mens jeg gikk på cerazette. Var veldig fornøyd med den. Andre opplever å kunne få småblødninger av de pillene. Mange mister også mens av hormonspiral, kanskje det vil være et enda bedre alternativ å vurdere om du ikke ønsker flere barn?
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #11 Skrevet 21. juni 2009 Ja jeg har lurt på det også, men mannen er litt redd for at han skal få vondt, hihi Men jo, den er ett av alternativene mine ja.. Etter 3 unger så har jeg vel gjort min jobb, så mens har INGEN funksjon for meg mer.
solstråle :) Skrevet 21. juni 2009 #12 Skrevet 21. juni 2009 Jeg begynte på cerazette etter forrige fødsel, og fikk ikke mensen før jeg sluttet med dem to år senere for å prøve å bli gravid igjen. Må si det var ganske deilig å gå to år uten den hersens mensen
*falafel* Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 Begynte på Cerazette på sommeren ifjor, menstruasjonen gikk som en klokke helt til den uteble fullstendig i januar i år, men da var det fordi jeg var gravid........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå