Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jeg skal søke barnehageplass for begge ungene fra neste høst av (høsten 2010). Men når skal jeg søke egentlig? Hehe, sikkert veeeldig dumt spørsmål=) Bergen...
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Er ikke fristen 1. mars da, mon tro..? Ville sett på kommunens hjemmesider.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Tror fristen går ut i mars!? Men i noen kommuner er det visst slik at den som søker først har prioritet i forhold til de som søker sent. Mens i andre kommuner må du søke etter 1. september eller etter starten på bhg året for at den skal gjelde.
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Ja, så det sto noe om "førstemann til mølla"... Men hvis jeg søker nå kan jeg vel få plass etter rullerende opptak, og om jeg takker nei havner jeg bakerst, stemmer ikke det? Hm, får vel bare søke og håpe jeg ikke får noe plass før høsten 2010 =P
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Du skriver jo i søknader når du vil ha plass (hvis jeg husker rett.. :-P)
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Du bør i alle fall undersøke at du kan søke så tidlig på neste års opptak. I noen kommuner så kan man ikke søke før bhg året har begynt. Altså at du kan søke i slutten av august for å få plass til neste år. Ellers så kan det være at søknaden din er ugyldig så får du ingen plass.. Hva som skjer hvis du takker nei vet jeg ikke. Ja håper du får plass til de begge =)
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Hm, får sjekke ut litt mer... Kanskje det står noe på selve søknaden om det? Hvis ikke får jeg ringe dem og høre. Takk for svar=) BTW, Spetakkel: Liggende amming jobbes fortsatt med, og nå går det i det minste i noen minutter av gangen =)
lille_mille Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Du kan søke nå og være med i neste års opptak. Fristen for neste opptak er 1.mar 2010. Jo før du søker, jo bedre, for da har du lavere ventelistenr. Men takker du nei hvis du får plass før du ønsker så havner du bakerst i køen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå